Domper voor Heumen

VVLK 1 (zon)

5e klasse E

17 februari 2019 14:00

Heumen kwam vorige week goed uit de winterstop met een 0-2 overwinning bij SVO’68. Een vervolg op deze mooie start kwam er helaas niet. In een matige wedstrijd werd met 0-1 verloren van laagvlieger VVLK.

Wie niet beter wist, moet gisteren gedacht hebben dat er een pot zomeravondvoetbal werd gespeeld op sportpark De Toppenberg. De februarizon scheen uitbundig over de Heumense velden en leek een verlammende werking te hebben op de spelers. Het tempo waarin Heumen speelde lag veel te laag om het de bezoekende ploeg moeilijk te maken.

VVLK had zich in de loopgraven teruggetrokken en kon zonder al te veel zweetdruppels de Heumense aanvallen onschadelijk maken. Heumen had daardoor weliswaar de bal, maar daar was ook alles mee gezegd. Halverwege de eerste helft kroop VVLK zelfs enkele keren uit de schulp en kwam het met een paar halve schoten en voorzetten in de buurt van Robin Tsaganos. Aan het einde van het eerste bedrijf lukte het Heumen nog wel om een paar keer gevaar te stichten. Een vrije trap van Harm Franken ging (ruim) naast het doel en ook een afstandsschot van Lars ter Steege eindigde aan de verkeerde kant van de paal.

Na de rust ging het tempo bij Heumen iets omhoog maar van een stormloop op het VVLK-doel was geen sprake. De grootste kans was voor Lars ter Steege, maar zijn schot werd ongelukkig door een medespeler geblokt. Na ruim een uur spelen gebeurde waar iedereen bij Heumen al bang voor was. De eerste keer dat de gasten na de rust over de middenlijn verschenen, was het gelijk raak. Notabene uit een ingooi (en slecht timen in de Heumense defensie) viel de bal voor de voeten van een speler van VVLK, die in de lange hoek goed binnenschoot.

Heumen moest in de achtervolging en plots lukte het wel om gevaarlijk te worden. Vooral Rick Kersten was dicht bij de gelijkmaker, maar tot twee keer toe bleek de VVLK-doelman een antwoord te hebben op zijn schoten op doel. Pim Buskens dacht vlak voor tijd ook nog recht te hebben op een strafschop, maar ook dit werd door de scheidsrechter vakkundig weggewuifd.

Hierdoor moest Heumen toezien hoe VVLK, net als eerder dit jaar, met de drie punten aan de haal ging. Heumen kan zich nu gaan richten op de carnaval want aankomend weekend is de ploeg vrij. Daarna, op zondag 10 maart, wordt er gelijk scherpte gevraagd want dan komt buurman Overasseltse Boys op bezoek. De derby begint om 14.00 uur.

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Stef Besems (Karsten Savelkoul); Rick Kersten, Alex de Best, Lars ter Steege, Pim Buskens (Daan Krijnen); Harm Franken, Jawad Nejrabi (Max Janssen Reinen).