Verklaring omtrent gedrag

SV Heumen werkt hard aan een positieve sportcultuur en een veilige sportomgeving.

Onze maatschappij verandert.  Je veilig voelen is voor ons belangrijk.  Misstanden rondom ongepast gedrag komt helaas steeds vaker in de media.

Tot op heden hebben wij daar bij SV Heumen weinig tot niet mee te maken gehad. Dat willen we graag zo houden!

Het laten overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) door trainers, bestuursleden, officials en andere vrijwilligers is één van de preventieve maatregelen tegen grensoverschrijdend gedrag. Een Verklaring omtrent Gedrag is één van de maatregelen die wij kunnen nemen om de kans op bijvoorbeeld seksuele intimidatie binnen de club te verkleinen. Het geeft meer zekerheid over het verleden van (nieuwe) trainers, coaches, begeleiders of verzorgers en het vermindert de kans dat personen, die eerder in de fout zijn gegaan, een functie bij de vereniging kunnen uitoefenen.

Het bestuur van SV Heumen heeft besloten dat zij het voor het waarborgen van de sociale veiligheid belangrijk vindt om van alle trainers, leiders, bestuursleden en overige vrijwilligers een VOG in haar bezit te hebben.

Elke nieuwe vrijwilliger krijgt een intakegesprek met de bestuursleden die belast zijn met het VOG-dossier. De huidige VOG-dossierhouders binnen het bestuur zijn: Floor Spanjaards en Johan Leferink