Familie Toernooi

Familietoernooi wederom zeer geslaagd

Het 35e familievoetbaltoernooi is op een sportieve en gezellige manier verlopen. De strijd om de winst in de poule leverde heel af en toe wat schermutselingen op, maar er stond natuurlijk ook wel veel eer op het spel. En wederom waren ook de weergoden het familietoernooi goed gezind.

Het toernooi was helaas iets kleiner dan voorgaande jaren. In plaats van de gebruikelijke 15 teams, konden we dit jaar maar 12 teams begroeten op het zonovergoten sportpark. Nog steeds werd er in drie poules gestreden om de eerste plaats maar om er voor te zorgen dat iedereen voldoende ‘voetbalminuten’ zou krijgen, duurden de wedstrijden 1 x 25 minuten. Om exact 11.00 uur werd het toernooi in gang geschoten en enkele boeiende wedstrijden zouden volgen. Na een dag vol spanning konden de ranglijsten worden opgemaakt:

Uitslagen   poules

doelsaldo

Van   der Burgt

Verhoeven   2

Kuiltjes

Paau

Wijnakker   1

Wijnakker   2

Van   Vlodrop

-13

Kroes   1

-18

doelsaldo

Poos

Kroes   2

Jaspers

-1

Verhoeven   1

-7

In Poule A rekende de familie Van der Burgt in een slijtageslag op het nippertje af met de familie Kuiltjes (5-4) en was daarna een gelijkspel voldoende voor de winst in de poule. Ook in Poule B bleef de marge klein. De familie Poos had aan twee overwinningen en een gelijkspel eveneens genoeg voor de winst in de poule en behield één punt voorsprong op de familie Kroes 2. Alleen in Poule C lukte het een team om de volle buit van negen punten te behalen. Hier werd de familie Verhoeven 2 overtuigend winnaar in de poule door in de laatste wedstrijd de familie Paau achter zich te houden. Aan het einde van de rit bleken er meerdere families te zijn met het maximaal aantal punten op het gebied van sportiviteit, maar de familie Kroes ging er uiteindelijk met deze bokaal vandoor.

Na het uitreiken van de prijzen in de poule was het tijd voor de jaarlijkse loterij, waarbij 14 prijzen een dolgelukkige winnaar vonden. Uiteraard ook hierbij de bekende namen want uiteindelijk gingen Tommy Kroes, Nicky van der Groes en Peter Verhoeven er met de hoofdprijzen vandoor. Direct na de loterij kon men aanschuiven voor het eten. De barbecue was zeer geslaagd en met een hapje en een drankje was het goed toeven in de feesttent of net daarbuiten in het zonnetje. Nadat het eten bij de meesten weer wat gezakt was, kon de feestavond van start gaan.

Het bleef nog lang gezellig op het sportpark en zonder speciaal namen te noemen, bedankt de organisatie iedereen die een groot of klein steentje heeft bijgedragen aan het slagen van dit 35e familievoetbaltoernooi. Wij zien iedereen graag volgend jaar weer terug en hopelijk zijn de families die dit jaar onverhoopt ontbraken dan ook weer van de partij!

De toernooicommissie,

Jos Verhoeven, Fons Jansen, Huub Spanjaards, Bram Kuhnen

Kijk bij Mediagallery voor prachtige foto's van het familietoernooi !
De foto's zijn gemaakt door fotograaf Hans van Wijk.