Niet verder dan 1-1 !

SCD '33 1 (zon)

1 mei 2016 14:30

Graaf, G. de

Op eigen veld is Heumen 1 niet verder gekomen dan een 1-1 gelijkspel tegen SCD’33. Heumen had het betere van het spel en de betere kansen, maar door het ene punt wist het SCD’33 niet te passeren op de ranglijst.

Heumen speelde een prima eerste helft en zette SCD’33 al vroeg onder druk. Al binnen het kwartier creëerde Heumen enkele kansen en wist het de verdiende voorsprong te pakken. Eerst was er een schotkans voor Nicola Maira maar zijn inzet ging naast het doel. Niet veel later had Luuk Poos meer geluk toen hij een vrije trap vanaf twintig meter via de binnenkant van de paal in het doel zag verdwijnen. SCD’33 kon er vrij weinig tegenover zetten, maar ook het aantal kansen voor Heumen nam af. Vlak voor rust zorgde Michel Poos nog voor dreiging door eerst na een solo vanaf de zijkant het SCD-doel onder vuur te nemen. Vanuit de daaropvolgende hoekschop kreeg hij nog een kopkans, maar ook nu lukte het niet te scoren.

Na de rust melde ook SCD’33 zich wat meer in de wedstrijd. Al snel kreeg de ploeg een goede kans, maar doelman Reinier Jetten zag de bal tot zijn opluchting naast het doel verdwijnen. Op de tegenaanval was Alex van der Burgt dicht bij een tweede Heumense treffer, maar zijn inzet werd op het laatste moment door een verdediger geblokt. Toch was SCD’33 nu de betere ploeg en na een klein uur voetballen viel de gelijkmaker. Een voorzet vanaf de flanken kon bij de tweede paal worden ingetikt en Heumen moest weer op zoek naar een nieuwe voorsprong. Met de gebroeders Kevin en Christian Kroes in de ploeg werd Heumen langzaam maar zeker weer de bovenliggende partij en in de slotfase was de ploeg twee keer dicht bij de winnende treffer. Tot tweemaal toe was het Michel Poos die net geen geluk had in de afronding. Eerst lukte het hem net niet om een lage vrije trap van Kevin Kroes te verlengen en in de blessuretijd kopte hij uit een vrije trap van dichtbij op doel, maar de SCD-doelman redde met meer geluk dan wijsheid op de kopbal.

Door dit gelijke spel blijft Heumen op de dertiende plaats op de ranglijst. Om de concurrentie voor te blijven, zal Heumen in de laatste twee wedstrijden nog enkele punten moeten binnenhalen. Volgende week speelt Heumen ‘de derby’ en gaat het op bezoek bij Overasseltse Boys. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – SCD’33: 1-1 12e:      1-0; Luuk Poos

59e:      1-1;

Heumen: Reinier Jetten; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Stef Arts, Dayne Koopman; Nicola Maira (71e: Kevin Kroes), Tommy Kroes, Luuk Poos, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (82e: Christian Kroes), Michel Poos.