Kansloos !

Millingen SC 1 (zon)

10 april 2016 14:30

Kooij, N.G.

Heumen had geen schijn van kans tegen koploper (en inmiddels al kampioen) Millingen. Mede door een aantal blessures en schorsingen bij Heumen, was het kwaliteitsverschil gewoon te groot. Uiteindelijk verloor Heumen met ruime cijfers; 1-8.

In de uitwedstrijd bij Millingen (december 2015) kon Heumen de koploper aardig bijbenen. Door een discutabele en late treffer won Millingen toen met 2-1, maar van een bijzonder groot kwaliteitsverschil was toen weinig zichtbaar. Hoe anders was dat gisteren op Sportpark de Toppenberg. Bij Heumen ontbraken vier a vijf vaste basisspelers waardoor er flink geïmproviseerd moest worden in de opstelling. Tom Covers en Tommy Kroes vormden het centrum van de verdediging en Michel Poos zakte terug naar het middenveld.

Heumen kon een kwartiertje standhouden tegen Millingen, maar toen de eerste goal eenmaal was gevallen liepen de cijfers in rap tempo op naar 0-3. Heumen kon er weinig tegenover zetten en met de rust was de stand al opgelopen naar 1-4. Luuk Poos redde de Heumense eer door het doelpunt voor zijn rekening te nemen. Na de rust bouwde Millingen de score gestaag uit naar een riante 1-8. Doordat enkele concurrenten van Heumen wel punten wisten te pakken, zakte de ploeg naar plaats 13 op de ranglijst. De komende weken speelt Heumen tegen DVE-Trajanus (uit), NSVV FC Kunde (uit) en SCD’33 (thuis). Om een plek en de 4e Klasse te behouden zal Heumen dan de punten moeten gaan pakken. Te beginnen a.s. zondag met een bezoek aan DVE-Trajanus. Aanvang 14.30 uur.