Weer geen punten !

Ewijk 1 (zon)

13 maart 2016 14:30

Meijer, B.A.S.

Heumen 1 kwam weliswaar een stuk beter voor de dag dan vorige week, maar ook uit bij Ewijk wist de ploeg niet te winnen. Enkele scheidsrechterlijke dwalingen braken de ploeg op en resulteerde in een 3-1 nederlaag.

Na de zeperd van vorige week tegen Roda’28, was Heumen erop gebrand om zichzelf te revancheren op bezoek bij Ewijk. Dat lukte gedeeltelijk. Heumen kwam scherper en geïnspireerder voor de dag, maar helaas kreeg het niet de beloning in de vorm van één of meerdere punten. In de eerste helft waren beide ploegen gelijkwaardig aan elkaar en kregen de doelmannen niet veel te doen. Toch werd de wedstrijd opengebroken door een doelpunt van Ewijk. Een onterecht gegeven corner wordt door de Heumense defensie slecht verwerkt en een vrijstaande middenvelder kan simpel binnenschieten voor de 1-0. Heumen was het dichtst bij een doelpunt met een gevaarlijke vrije trap van Luuk Poos, maar moest wel met een achterstand de kleedkamer in.

In de tweede helft beleefde het publiek een déjà vu uit de eerste helft, want de 2-0 van Ewijk (al 2 minuten na rust) viel op exact dezelfde manier als de eerste treffer. Wederom zwengelde de scheidsrechter het onheil aan, door een onterechte hoekschop te geven. En wederom ging er aan Heumen-kant van alles mis waardoor ook deze hoekschop in tweede instantie kon worden afgerond. Heumen liet zich door de dubbele tegenslag niet van de kaart brengen en knokte zich terug in de wedstrijd. Er volgde een sterk half uur van Heumen waarin de ploeg enkele grote kansen kreeg. Een voorzet van Dayne Koopman (na een mooie aanval) valt op het hoofd van Michel Poos, maar zijn kopbal wordt gekeerd door de Ewijk-doelman. Even later is het wel raak als Heumen wederom een prima aanval opzet. Ditmaal is het Vince Hoogakker die de vrijstaande Michel Poos weet te vinden en deze keer rondt de spits de bal wel af waardoor Heumen met 2-1 weer terug in de wedstrijd is.

Na de aansluitingstreffer ging ook Ewijk weer wat beter voetballen en volgde een fase van tien minuten waarin de ploegen gelijkwaardig waren. Net toen Heumen aan wilde zetten voor een slotoffensief, besloot de scheidsrechter zijn ongelukkige trilogie te voltooien. Ditmaal was de gegeven hoekschop terecht, maar nu zat de leidsman er compleet naast toen hij Huub Spanjaards er van betichtte de bal met de hand van de doellijn te halen. In plaats van de verdiende complimenten, ontving Huub Spanjaards nu een rode kaart en kreeg Heumen een strafschop tegen. Het cadeautje werd door Ewijk dankbaar uitgepakt en met de 3-1 stand was de wedstrijd gespeeld.

Door deze ongelukkige wedstrijd blijft Heumen onderaan de ranglijst bungelen en weet het enkel NSVV FC Kunde onder zich te houden. Toch zal de ploeg nu met een beter gevoel uitkijken naar a.s. zondag als buurman Eendracht’30 op bezoek komt. Aanvang, 14.30 uur, op een hopelijk bomvol sportpark ‘De Toppenberg’.

Ewijk – Heumen: 3-1

29e:      1-0;

47e:      2-0;

74e:      2-1; Michel Poos

85e:      Rode kaart Heumen (Huub Spanjaards)

86e:      3-1; (pen.)

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Joost Haefkens, Stef Arts, Dayne Koopman; Nicola Maira (70e: Pim Jaspers), Huub Spanjaards, Luuk Poos, Vince Hoogakker; Bas Geurts, Michel Poos.