Beslissende momenten !

21 februari 2016 14:00

Ariens, J.

Heumen 1 hervat competitie met nederlaag

De eerste wedstrijd na de winterstop leverde voor Heumen niet het gewenste resultaat op. Bij SCP ging Heumen met 3-1 onderuit. Heumen was niet minder dan SCP, maar gaf op beslissende momenten niet thuis.

Door omstandigheden moest Heumen vlak voor aanvang van de wedstrijd nog wat aanpassen in de basisopstelling en zodoende maakte Pim Jaspers zijn debuut als basisspeler bij Heumen 1.

Met de wind in de rug begint Heumen aardig aan de wedstrijd en ontstaan er kleine kansen voor Huub Spanjaards en Michel Poos. Aan de andere kant is ook SCP af en toe gevaarlijk en blijken beide ploegen aan elkaar gewaagd te zijn. Toch is het Heumen dat na een half uur de leiding pakt. Via Luuk Poos en Huub Spanjaards komt de bal bij Alex van der Burgt, die de bal goed teruglegt op Pim Jaspers die zijn debuut direct opluistert met een doelpunt. De 0-1 voorsprong is op dat moment een goede afspiegeling van de verhoudingen en Heumen lijkt deze voorsprong mee te nemen in de rust. Toch gaat het vlak voor het rustsignaal alsnog mis wanneer een bal via de lat terugkomt in de Heumense zestien, niet goed verwerkt wordt en door de SCP-spits kan worden binnengetikt.

Ondanks de teleurstellende 1-1 ruststand is het Heumen dat in de tweede helft de eerste kans krijgt om weer op voorsprong te komen. Ferdi Roelofs mag vanaf elf meter aanleggen nadat Luuk Poos werd gevloerd door de SCP doelman. Helaas voor Heumen maakt deze doelman zijn fout goed door de strafschop van Ferdi Roelofs te stoppen en vervolgens sluipt er onrust in het Heumense spel. Met de wind tegen wordt het steeds moeilijker om te voetballen voor Heumen en SCP wordt de betere ploeg. Uit een hoekschop valt na een uur spelen de 2-1 voor SCP en uit een strafschop (overtreding Dayne Koopman) maakt SCP na 70 minuten de 3-1 en beslist het de wedstrijd. Heumen spartelt daarna nog een beetje tegen met enkele gevaarlijke afstandsschoten, maar aan de stand zal niets meer veranderen.

Door de 3-1 nederlaag zakt Heumen naar de dertiende plaats op de ranglijst, maar omdat Heumen enkele wedstrijden minder heeft gespeeld dan veel concurrenten zijn er nog voldoende mogelijkheden om de degradatie- / nacompetitieplaatsen te ontlopen. Heumen kan hier a.s. zondag een eerste stap in zetten als Blauw Wit op bezoek komt. Aanvang 14.30 uur.

SCP - Heumen: 3-1 31e:      0-1; Pim Jaspers

43e:      1-1;

60e:      2-1;

70e:      3-1;

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Ferdi Roelofs, Dayne Koopman; Joost Haefkens, Huub Spanjaards, Luuk Poos, Nicola Maira; Pim Jaspers (62e: Vince Hoogakker), Michel Poos, Alex van der Burgt.