Belangrijke zege

13 december 2015 14:30

Rudolph, P

Belangrijke overwinning Heumen

In de thuiswedstrijd tegen NSVV FC Kunde boekte Heumen 1 een belangrijke overwinning in de strijd tegen degradatie. Twee treffers van Michel Poos zorgden voor een 2-0 zege en voor drie belangrijke punten.

Bij Heumen keerde Ferdi Roelofs terug in de verdediging en nam Alex de Best zijn plek onder de lat weer in. Omdat beide teams waarschijnlijk wisten dat het een belangrijke wedstrijd zou zijn in de strijd tegen degradatie begon het onrustig met twee ploegen die elkaar in balbezit moeizaam konden vinden. Omdat Kunde de meeste duels won en iets fanatieker aan de wedstrijd begon, leek het de wedstrijd onder controle te krijgen. Alex de Best voorkwam met een goede redding de openingstreffer en vanuit het niets was het juist Heumen dat de score opende. Een vrije trap van Dayne Koopman viel bij Michel Poos op het hoofd en met een rake kopbal zette hij Heumen op een 1-0 voorsprong. Heumen speelde hierna beter, won meer duels, maar kwam tot weinig grote kansen. Vlak voor rust had Michel Poos de score kunnen verdubbelen nadat een kopbal (voorzet Ferdi Roelofs) eerst door de keeper gepakt werd en later in de rebound nog eens van de lijn werd gehaald.

In de tweede helft wist Heumen de goede lijn van voor de rust door te trekken en na 59 minuten lukte het nu wel om de tweede treffer te maken. Wederom waren een voorzet van de zijkant, ditmaal van Bas Geurts, en een kopbal van Michel Poos de succesformule. De 2-0 voorsprong zou de rest van de wedstrijd niet meer in gevaar komen. Kunde leek nog heel even dichterbij te komen, maar een goed schot ging op de lat waardoor de marge op twee doelpunten bleef staan en Heumen de wedstrijd kon uitspelen. Door de drie punten passeert Heumen Kunde op de ranglijst en staat de ploeg nu op de elfde plaats.

Volgende week speelt Heumen de laatste wedstrijd voor de winterstop. Er staat dan een uitwedstrijd bij Blauw Wit op het programma. LET OP! Aanvang 14.00 uur.

Heumen – NSVV FC Kunde: 2-0

28e:      1-0; Michel Poos

59e:      2-0; Michel Poos

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Ferdi Roelofs, Stef Arts, Dayne Koopman; Nicola Maira, Huub Spanjaards, Luuk Poos, Vince Hoogakker; Bas Geurts (70e: Alex van der Burgt), Michel Poos.