Derde nederlaag op rij !

Victoria '25 1 (zon)

22 februari 2015 14:30

Benali, M.

Na een gelijk opgaande eerste helft, werd Heumen 1 in de tweede helft op alle fronten afgetroefd door Victoria’25. De bezoekers waren voetballend beter, slimmer en fysiek sterker waardoor er op de 1-4 zege niet veel af te dingen viel.

De eerste competitiewedstrijd van 2015 werd een fikse tegenvaller voor Heumen. Op het matig bezette sportpark liet Heumen zien dat het de (lange) winterstop nog niet helemaal verteerd heeft. De start van de wedstrijd was voor Victoria, dat Heumen niet liet opbouwen en de thuisploeg vaak al op eigen helft de bal kon ontfutselen. De matige start werd Heumen fataal, want na een fout in de verdediging stond de spits van Victoria plots vrij voor Reinier Jetten. De bal werd vakkundig binnengeschoven waardoor Heumen tegen een 0-1 achterstand aankeek. Na de voorsprong bleef Victoria de gevaarlijkste ploeg, totdat Heumen uit het niets de gelijkmaker op het scorebord zette. Een vrije trap werd door Glenn van Dooren voor het doel geslingerd en bij de tweede paal was het uiteraard Michel Poos die de bal kon binnenkoppen.
De 1-1 gaf vertrouwen en nu was het Heumen dat de betere ploeg was. Het resulteerde in een paar goede aanvallen waarbij Michel Poos nog twee kansen kreeg. Eenmaal uit een afgemeten voorzet van Bas Geurts en eenmaal uit een corner. Vlak voor rust kreeg ook Victoria nog een kans, maar nu was Reinier Jetten wel de baas in een één-tegen-één situatie met de aanvaller.

Het goede laatste gedeelte van de eerste helft gaf de Heumense toeschouwer hoop voor een passend vervolg na de pauze. Echter bleek het onheil zich al vroeg aan te kondigen. Al na één minuut kon Dayne Koopman nog een inzet van dichtbij blokken, maar toen Heumen twee minuten later niet in staat bleek een voorzet uit de zestien meter te werken, frommelde Victoria dankbaar de 1-2 binnen. Het bleek de opmaat voor een bijzonder zwakke tweede helft waarin Heumen kansloos ten onder ging. Hoewel Victoria eerst nog enkele kansen om zeep had geholpen, viel de beslissing twintig minuten voor tijd. Wederom mocht een speler van Victoria redelijk ongehinderd door de Heumense verdediging dribbelen en zijn diagonale schuiver was ook Reinier Jetten te machtig. De 1-3 gooide de wedstrijd in het slot en vlak voor tijd strooide Heumen nog wat meer zout in eigen wonden door de bal zomaar in te leveren bij Victoria. De bezoekers profiteerden opnieuw en zo stond de 1-4 eindstand op het bord.

Door deze valse (her)start moet Heumen een pas op de plaats maken en staat het voorlopig in het onderste deel van de middenmoot. De weg omhoog moet volgende week dan maar worden ingezet, als Heumen op bezoek gaat bij DVSG. Let op; de aanvang van deze wedstrijd is 14.00 uur!

Heumen – Victoria’25: 1-4

16e;      0-1;

32e;      1-1; Michel Poos

49e;      1-2;

70e;      1-3;

85e;      1-4;

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (70e; Stef Arts), Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman; Rolf Omvlee, Huub Spanjaards, Joost Haefkens (80e; Harry van Lent); Bas Geurts, Michel Poos, Luuk Poos.