Heumen heeft periodetitel voor het grijpen na winst op DVSG

DVSG 1 (zon)

29 mei 2022 14:30

Anoniem

Sportpark De Toppenberg
Maasstraat 9 B
6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Na een 3-1 overwinning op DVSG heeft Heumen de 3e periodetitel voor het grijpen. Op de slotdag – op bezoek bij AVIOS/DBV – is een zege genoeg voor een plekje in de nacompetitie. Heumen had het bij vlagen lastig met DVSG, maar boekte uiteindelijk een verdiende driepunter.

Na de nederlaag van vorige week mochten dezelfde elf spelers het nog een keer proberen van trainer Henny Queens. Tegen directe concurrent DVSG moest er gewonnen worden om een plek in de nacompetitie in eigen hand te houden. Dat er wat op het spel stond vanmiddag, was aan beide ploegen te merken. Het begin was erg afwachtend. Beide ploegen kregen één goede kans om de score te openen. Joep van Dam nam een afvallende bal vanaf een meter of dertien op de pantoffel maar schoot hoog over. Aan de overkant werd DVSG gevaarlijk met een fraaie afstandsknal, maar Robin Tsaganos wist de bal tegen de lat te tikken en zodoende de stand op 0-0 te houden.

De wedstrijd kabbelde zich stilzwijgend voort richting de rust toen DVSG plots de leiding leek te nemen. De Heumense verdediging leek te worden geklopt door een balletje binnendoor maar gelukkig bleek de speler van DVSG buitenspel te staan en nam de scheidsrechter het vlagsignaal over. Hierna was het Luuk Poos die met een goede individuele een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied wist te versieren. Lars ter Steege ging achter de bal staan, zag hoe de DVSG-doelman zichzelf had verstopt achter zijn eigen muur en schoot de bal strak in de verre hoek. Heumen zocht hierdoor met een 1-0 voorsprong de kleedkamer op, maar lang kon het van de voorsprong niet genieten. Al twee minuten na de rust stond het alweer 1-1 toen een vrije trap van DVSG via de muur voor de voeten viel van een DVSG-aanvaller.

Heumen bleek niet van slag door de tegentreffer en nam juist meer initiatief om de gasten terug te dringen op eigen helft. Dit leidt al snel tot een kopkans voor Daan Poos, maar hij wist de doelman nog niet te passeren. Even later zou het Joep van Dam wel lukken. Vanaf de rechterflank trok hij naar binnen en met zijn linkerbeen schoot hij de bal achter de kansloze doelman van DVSG. Heumen blijft daarna de betere partij maar het lukte lange tijd niet om de wedstrijd in het slot te gooien. De beste mogelijkheid hiervoor was voor Harm Franken die een voorzet van Joep van Dam net niet binnen kon lopen. Gelukkig viel de bevrijdende 3-1 alsnog. Huub Spanjaards wist met een lange bal Joep van Dam te bereiken, die een fraaie actie in huis had om een verdediger én de doelman op het verkeerde been te zetten en vervolgens rustig binnen te schieten.

Met de voorsprong op zak kon Heumen iets inzakken en zocht DVSG met wat meer opportunisme het Heumense doel. Uit een van de tegenaanvallen had Joep van Dam zijn hattrick nog kunnen volmaken, maar nu moest hij zijn meerdere erkennen in doelman. Met verre ingooien, corners en vrije trappen werden ook de gasten zo nu en dan gevaarlijk, maar tot een aansluitingstreffer leidde het niet. Deze kwam er nog wel bijna, maar gelukkig voor Heumen stond Huub Spanjaards op de juiste plek om een bal van de doellijn te halen. Door de 3-1 overwinning is Heumen de grote favoriet om de 3e periodetitel in de wacht te slepen. Als de ploeg zelf wint op bezoek bij AVIOS/DBV, is een plek in de nacompetitie om promotie naar de 4e Klasse een feit.

LET OP: de wedstrijd staat gepland op 6 juni (Tweede Pinksterdag) en begint om 14.00 uur op het sportpark in Alphen!

44: 1-0 Lars ter Steege

57: 2-1 Joep van Dam

73: 3-1 Joep van Dam

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester (Glenn van Dooren), Huub Spanjaards, Stef Arts; Joep van Dam, Lars ter Steege, Pim Geurts; Daan Poos, Harm Franken (Michel Poos), Luuk Poos.