Zegereeks Heumen eindigt op bezoek bij SVO’68

6576EA
OOIJ
tel. 024-6631564

De reeks van acht wedstrijden zonder nederlaag kwam voor Heumen ten einde op bezoek bij kampioen SVO’68. Een zwak tweede deel van de eerste helft werd de ploeg fataal. In tien minuten tijd incasseerde Heumen drie tegendoelpunten. De eindstand werd uiteindelijk 4-0.

Bij Heumen keerden Stef Arts en Lars ter Steege na schorsingen weer terug in de basisopstelling. Beide ploegen begonnen afwachtend aan het duel en toonden ontzag voor elkaar. SVO’68 is het hele seizoen nog ongeslagen en inmiddels al ruimschoots kampioen. Heumen zette de laatste weken een mooie serie neer met zeven overwinningen op rij. Halverwege de eerste helft is de eerste kans voor Heumen. Luuk Poos nam de bal met het hoofd mee, maar werd op het allerlaatste moment gestuit door een verdediger van SVO’68. Voor de thuisploeg was dit het signaal het tempo wat op te voeren. De laatste twintig minuten van de eerste helft worden dan ook volledig gedomineerd door SVO’68. De tegendoelpunten volgden elkaar direct in rap tempo op. Na 25 minuten viel de eerste goal toen de aanvoerder van SVO’68 de bal achter de Robin Tsaganos plaatste. Niet veel later werd een vrije trap in de touwen geschoten en nog voor de rust viel ook de 3-0 nadat een speler van SVO’68 over de achterlijn mocht slalommen en de bal binnen kon schuiven.

De 3-0 achterstand was enigszins geflatteerd maar zorgde er wel voor dat Heumen vanaf dat moment een kansloze wedstrijd speelde. Toch kwam de ploeg na de rust weer een stuk beter voor de dag. Joep van Dam creëert met een aantal individuele acties een paar kansen maar heeft pech met een bal op de paal en een inzet voorlangs. Ook Harm Franken krijgt nog een kans na een goede voorzet van Luuk Poos. En waar Heumen de kansen niet wist te verzilveren, was het aan de overkant bij de eerste de beste tegenaanval wel raak. De bal werd op de stip gelegd en SVO’68 profiteerde dankbaar van dit buitenkansje. Na de 4-0 volgden er nog twee Heumense kansen. Een kopbal van Harm Franken werd van de doellijn gehaald en Daan Poos stuitte op de Ooijse doelman. Met iets meer scherpte voor het doel had Heumen de stand een stuk draaglijker kunnen maken, maar al met al blijft SVO’68 niet voor niets de terechte kampioen. Helaas voor Heumen eindigde de wedstrijd nog met een extra domper toen er een smerige – en onbestrafte – overtreding werd gemaakt op Luuk Poos.

Door de nederlaag moet Heumen de strijd om plek 2 en 3 voorlopig staken. Met nog twee competitiewedstrijden op het programma is het vooral zaak om plek 4 vast te houden. In deze strijd volgt aanstaande zondag een cruciale thuiswedstrijd tegen directe concurrent DVSG. Zij staan twee punten onder Heumen, dus met overwinning kan Heumen plek 4 veiligstellen. LET OP: de wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester (Stef Besems), Huub Spanjaards (Glenn van Dooren), Stef Arts; Joep van Dam, Lars ter Steege, Pim Geurts; Daan Poos, Harm Franken, Luuk Poos (Thijs van Eldijk).