Heumen overtuigend langs Niftrik

Niftrik 1 (zon)

3 oktober 2021 14:00

A.J. Nijenhuis

Sportpark De Eik (Niftrik)
Lagestraat 19
6606AB
NIFTRIK
tel. 0486-412550

Op bezoek bij Niftrik heeft Heumen de eerste overwinning van het seizoen geboekt. Mede dankzij twee doelpunten van Harm Franken werd de thuisploeg relatief eenvoudig met 2-5 aan de kant gezet.

Op een regenachtige zondagmiddag moest Henny Queens twee wijzigingen doorvoeren in de opstelling. Stef Arts verving de geblesseerde Nicky Janssen-Bouwmeester en Harm Franken keerde ten kosten van Stef Besems terug in de basis. Heumen besloot de traditioneel lastige uitwedstrijd tegen Niftrik te beginnen zoals vorige week tegen SVO’68 werd geëindigd: dus druk vooruit en de tegenstander afjagen zodra het mogelijk is. Deze spelopvatting zorgde ervoor dat Heumen eigenlijk vanaf de eerste minuut de bovenliggende partij was. Dit zorgde voor een aantal hachelijke situaties voor het Niftrikse doel. Het grootste gevaar kwam uit een vrije trap van Luuk Poos die de lat trof.

Niet veel later nam Heumen alsnog de verdiende voorsprong. Nu was het aluminium de ploeg wel goed gezind want een schot van Lars ter Steege ging via de binnenkant van de paal in het doel. Lang kon Heumen helaas niet genieten van de 0-1 voorsprong. Na balverlies op de eigen helft moest een vrije trap worden weggeven en via de ongelukkige Glenn van Dooren viel de bal in het Heumense doel. Heumen herpakte zich na de 1-1 echter snel en wist nog voor de rust een geruststellende voorsprong te pakken. Eerst werd een hoekschop van Luuk Poos door een speler van Niftrik tot doelpunt gepromoveerd en vlak voor rust breidde Harm Franken de voorsprong uit door een bal met een lastige stuit achter de doelman van Niftrik te schieten.

De tweede helft liet ongeveer eenzelfde spelbeeld zien. Al moet wel gezegd worden dat Thijs van Eldijk vlak na de pauze een goede redding in huis had om Niftrik van de aansluitingstreffer af te houden. Maar behalve dat moment, had Heumen de controle. Na ruim een uur spelen lijkt Harm Franken de wedstrijd dan ook in het slot te gooien door zijn tweede van de middag te maken. Niftrik deed daarna nog wel wat terug toen een aanvaller helemaal alleen op doelman Thijs van Eldijk af mocht gaan. Maar na de 2-4 was het slotakkoord toch voor Heumen, dat inmiddels met JO17-spelers Sander Hamels en Tycho Pouwels het elftal nog een flinke verjongingskuur had gegeven. Luuk Poos bepaalde de eindstand door na een fraaie actie beheerst af te ronden.

Door de 2-5 overwinning stijgt Heumen met stip op de ranglijst. Om bovenin mee te blijven doen, wordt er volgende week een nieuwe driepunter gevraagd. Dan komt SCD’33 op bezoek op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.00 uur.

16: 0-1 Lars ter Steege

19: 1-1 e.d.

31: 1-2 e.d.

43: 1-3 Harm Franken

63: 1-4 Harm Franken

88: 2-5 Luuk Poos

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Joep van Dam, Huub Spanjaards (Stef Besems), Glenn van Dooren, Stef Arts (Sander Hamels); Rick Kersten (Tycho Pouwels), Lars ter Steege, Daan Poos; Luuk Poos, Harm Franken, Lars Eggenhuizen (Ted Koenen).