Late doelpunten redden punt voor Heumen

Victoria '25 1 (zon)

5e klasse D

24 oktober 2021 14:30

C. van der Zwan

Sportpark De Ringelenberg
Schriksestraat 22
6654AN
AFFERDEN GLD
tel. 0487-506903

Heumen hield ternauwernood een punt over aan het bezoek aan Victoria’25. Late doelpunten van Luuk Poos en Daan Poos zorgden ervoor dat een 0-2 achterstand alsnog ongedaan werd gemaakt. Gezien het spelbeeld was het punt overigens wel hetgeen waar Heumen recht op had.

De wedstrijd op het sportpark De Ringelenberg kende een voorzichtig begin waarin beide ploegen weinig gevaar voor hun eigen doel toestonden. Daarna pakte de thuisploeg duidelijk het initiatief en moest doelman Thijs van Eldijk meerdere keren reddend optreden op enkele schoten van Victoria’25. Gelukkig verkeerde de Heumense goalie in prima vorm en had hij telkens een antwoord paraat. Heumen leek daarna wat beter in de wedstrijd te komen en dacht zelfs op voorsprong te komen toen Lars Eggenhuizen een rebound op een schot van Harm Franken binnen werkte. Maar helaas ging het feestje voor Heumen niet door vanwege buitenspel. Een domper dus en niet veel later werd de stemming er niet beter op toen Victoria’25 wél wist te scoren. Onnodig balverlies op het middenveld zette de Victoriaanse aanval op en uiteindelijk was het de onfortuinlijke Nicky Janssen-Bouwmeester die de voorzet achter zijn eigen doelman werkte.

De 1-0 was voor Heumen wel het sein om wat fanatisme in de wedstrijd te leggen en wat gedurfder vooruit te gaan voetballen. Nog voor de pauze leek dit zich uit te betalen en had Heumen een strafschop moeten krijgen na een overtreding op Daan Poos. Maar de soms ietwat warrige leidsman besloot anders, waardoor er met een achterstand gepauzeerd ging worden. Gelukkig wist Heumen het goede spel van de laatste fase voor de rust, ook na de thee mee te nemen naar het veld. Het leidt tot gevaarlijke momenten, waarbij Harm Franken de grootste kans krijgt na een mooie combinatie met Joep van Dam. De voorzet van Joep van Dam was fraai, de zweefduik van Harm Franken zag er keurig uit, maar de kopbal eindigde helaas op de paal.

Victoria’25 loerde ondertussen vooral op de tegenaanval en leek de wedstrijd zo’n kwartier voor tijd in het slot te gooien door vakkundig naar de 2-0 te counteren. Niemand bij Heumen dacht op dat moment nog een punt over te houden aan de wedstrijd, maar vlak voor tijd keerden de kansen. Harm Franken zorgde met goed storend werk voor een balverovering op de helft van Victoria’25 en Luuk Poos rondde het karwei af door de doelman te omspelen en de 1-2 aan te tekenen. Voor Heumen was dit het teken om stormram Glenn van Dooren naar het front te sturen en dit bleek niet zonder succes. Een lange bal werd door hem verlengd richting Daan Poos die – al in blessuretijd – koeltjes kon afronden.

De 2-2 was over negentig minuten gezien een prima afspiegeling van de verhoudingen tussen Heumen en Victoria’25. Maar gezien het scoreverloop was het logischerwijs Heumen dat het meest tevreden was met de puntendeling. Na vier wedstrijden staat Heumen nu met 7 punten op de (gedeeld) derde plaats op de ranglijst. Aanstaande zondag wacht de ploeg opnieuw een lastig karwei, wanneer de nummer twee van de ranglijst – VVLK – op bezoek komt. Aanvang 14.00 uur.

29: 1-0 e.d.

77: 2-0

87: 2-1 Luuk Poos

90+: 2-2 Daan Poos

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards (Stef Besems), Glenn van Dooren, Pim Geurts; Joep van Dam (Thieme Sjoerdsma), Daan Poos, Rick Kersten (Ted Koenen), Lars ter Steege, Daan Poos; Luuk Poos, Harm Franken, Lars Eggenhuizen.