Heumen in spektakelstuk voorbij VVLK

6578AL
LEUTH
tel. 024-6631217

In een wedstrijd met maar liefst zeven doelpunten verraste Heumen door met 3-4 bij nummer twee VVLK te winnen. De ploeg toonde veerkracht door eerst terug te komen van een 2-0 achterstand en later nog een keer van een 3-2 achterstand. Harm Franken prikte in de absolute slotfase de winnende treffer tegen de touwen.

Heumen startte met dezelfde elf namen als vorige week, toen er werd gewonnen van Niftrik. Dat de wedstrijd zou ontaarden in een waar spektakelstuk, lag na twintig minuten niet in de lijn der verwachtingen. Beide ploegen speelden voorzichtig. Heumen probeerde via de zijkanten kansen te creëren, maar slaagde daar nauwelijks in. VVLK speelde iets opportunistischer maar wist het doelman Robin Tsaganos ook niet echt lastig te maken. De eerste kans komt op naam van Rick Kersten, die een bal ineens uit de lucht op de pantoffel neemt. Helaas voor hem bleek de VVLK-doelman bij de les. Ook Pim Geurts kreeg een schietkans, maar zijn schot ging over het doel. Hierna volgt een slordige fase van Heumen en binnen korte tijd kijkt de ploeg tegen een 2-0 achterstand aan. Balverlies op het middenveld – en een scrimmage voor het doel – levert de eerste tegengoal op, niet veel later reageert Heumen niet alert genoeg op een diepe bal die tussen een paar verdedigers in terecht komt.

De wedstrijd lijkt hiermee stevig in de greep van VVLK te zitten, maar Heumen weet nog voor de pauze de belangrijke aansluitingstreffer te maken. De aanval begint bij de eigen doelman, gaat via Harm Franken naar Joep van Dam en uiteindelijk is het Daan Poos die de bal hoog in het dak van het doel jaagt. De 2-1 zorgt voor een geheel ander gevoel in de kleedkamer en ook na de pauze begint Heumen scherp. Al binnen vijf minuten ligt de gelijkmaker in het doel. Luuk Poos snoept de bal af bij een VVLK-verdediger en schuift ‘m keurig achter de doelman. Heumen heeft de wedstrijd nu compleet in handen en dwingt de thuisploeg steeds verder terug. Daan Poos krijgt de eerste kans op de derde goal en niet veel later lijkt broer Luuk Poos die goal ook daadwerkelijk te maken. Na het verlengen van Harm Franken wint hij het duel van de VVLK-doelman, maar de scheidsrechter besluit het doelpunt vanwege een vermeende aanvallende fout af te keuren.

Het blijkt het startschot te zijn voor een wilde slotfase van de wedstrijd. Voor VVLK is de afgekeurde goal een wake-up-call. De ploeg gooit er een spreekwoordelijk schepje bovenop en komt twintig minuten voor tijd op een 3-2 voorsprong. Een speler mag zomaar het middenveld oversteken en na een simpele combinatie is ook de Heumense achterhoede verschalkt. De sfeer op en rondom het veld is inmiddels al een stuk minder gezellig geworden dan bij aanvang van de wedstrijd. Harde overtredingen op Daan Poos en van Lars ter Steege worden terecht met geel bestraft en het regent opstootjes. Tussendoor wordt er nauwelijks nog echt gevoetbald, maar toch weet Heumen vlak voor tijd de 3-3 te maken. Lars ter Steege pompt een bal in de zestienmeter, Harm Franken wint het kopduel, Joep van Dam behoudt het overzicht en stelt Luuk Poos in staat de gelijkmaker te maken.

De koek van de wedstrijd blijkt hiermee nog niet op. Ook na de 3-3 gaan de opstootjes vrolijk verder en het kookpunt werd bereikt toen natrappen op Lars ter Steege slechts met een gele kaart werd afgedaan. Toen ook de rookwolken van deze affaire waren opgetrokken, bleek Heumen dapper genoeg om nog op zoek te gaan naar de overwinning. Daan Poos was hier al dichtbij, maar zijn kopbal werd door de VVLK-doelman over de lat getikt. In de absolute slotfase kwam de verdiende 3-4 alsnog. Nicky Janssen-Bouwmeester bereikte Joep van Dam, die vervolgens met een voorzet bij de tweede paal Harm Franken wist te vinden. De spits wist uiteraard wel raad met dit buitenkansje en zorgde voor een vreugde-explosie bij Heumen. In de resterende minuten kwam de overwinning niet meer in gevaar en dus ging Heumen met drie heel belangrijke punten naar huis. Door de driepunter blijft Heumen in de subtop staan en kan het met een goed gevoel richting het vrije Paasweekend gaan. Op zondag 24 april gaat Heumen verder met de competitie, dan speelt de ploeg een thuiswedstrijd tegen Batavia. Aanvang 14.00 uur.

36: 2-1 Daan Poos

49: 2-2 Luuk Poos

86: 3-3 Luuk Poos

90+3: 3-4 Harm Franken

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Stef Arts (Tycho Pouwels); Joep van Dam, Lars ter Steege, Pim Geurts; Daan Poos, Harm Franken, Luuk Poos.