Hattrick Harm Franken helpt Heumen langs Niftrik

6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Heumen won op eigen veld relatief eenvoudig van Niftrik. Een pikstart zorgde voor een snelle 2-0 voorsprong, maar door een tegengoal bleef de marge lange tijd dun. Harm Franken was met drie doelpunten de grote man bij Heumen, dat nu stevig in de subtop staat en zelfs nog een kleine kans op de tweede periodetitel heeft.

Bij Heumen stond doelman Robin Tsaganos onder de lat als vervanger van de geblesseerde Thijs van Eldijk. Pim Geurts keerde weer terug in de basis en zag hoe Heumen een bijna perfecte start op de mat legde. Al binnen tien minuten staat het namelijk al 2-0 voor de thuisploeg. Na vier minuten schoot Joep van Dam een goed aangesneden vrije trap van Lars ter Steege beheerst binnen. Niet veel later is het Harm Franken die een hoekschop van Luuk Poos hard tegen de touwen volleert. Heumen heeft de wedstrijd volledig onder controle en blijft goed voetballen. Er volgen een paar mooie aanvallen met onder andere een grote kans voor Luuk Poos die vanaf de rand van de zestienmeter over het doel schiet.

Toch volgt er vlak voor de rust nog tegenslag voor Heumen. Een verdedigende actie van Huub Spanjaards wordt door de scheidsrechter als terugspeelbal geïnterpreteerd. In eerste instantie wist Robin Tsaganos de inzet nog te keren en leek het nog met een sisser af te lopen. Echter volgde uit de daaropvolgende hoekschop alsnog de aansluitingstreffer voor Niftrik. De langste man van het veld kopte de bal tegen de touwen, waardoor Heumen met een onnodig kleine marge de kleedkamer opzocht.

Ook in de tweede helft heeft Heumen meer balbezit. Maar door de marge van slechts één goal durfde de ploeg niet al te veel vooruit te lopen. Grote kansen waren er dan ook niet echt, Heumen moest het vooral hebben van corners en afstandsschoten. Verdedigend heeft het de zaken echter prima op orde waardoor ook Niftrik niet voor gevaar kan zorgen. Het duurt tot laat in de wedstrijd voordat Heumen de zaak definitief weet te beslissen. Een schot van Joep van Dam werd in eerste instantie geblokkeerd, maar spits Harm Franken reageert het meest attent en tikt de bevrijdende 3-1 binnen. Niet veel later maakt Harm Franken zijn hattrick compleet door een prima voorzet van Luuk Poos binnen te werken. De 4-1 is de beslissing maar het slotakkoord is alsnog voor de gasten. Heumen leidt slordig balverlies op eigen helft en dit wordt door Niftrik met een mooie stiftbal afgestraft.

De 4-2 overwinning zorgt ervoor dat Heumen zich stevig nestelt in de subtop. Er is zelfs nog een kleine kans op de tweede periodetitel, maar dan zal Heumen volgende week wel af moeten zien te rekenen met de nummer twee op de ranglijst, VVLK. De wedstrijd in Leuth begint om 14.30 uur.

4: 1-0 Joep van Dam

9: 2-0 Harm Franken

80: 3-1 Harm Franken

86: 4-1 Harm Franken

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester (Tycho Pouwels), Huub Spanjaards, Stef Arts; Joep van Dam, Lars ter Steege, Pim Geurts; Daan Poos, Harm Franken, Luuk Poos.