Heumen sluit seizoen af met nederlaag

DSZ 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

27 mei 2018 14:30

De laatste wedstrijd van het seizoen 2017/2018 is voor Heumen met een domper geëindigd. Op eigen veld moest de ploeg toezien hoe DSZ er met een verdiende 1-4 overwinning vandoor ging.

In tegenstelling tot de uitwedstrijd tegen DSZ, slechts een paar weken geleden, lukte het Heumen in de thuiswedstrijd niet om het de ploeg uit Boven-Leeuwen lastig te maken. Deels lag dit aan het goed spelende DSZ, maar deels had Heumen het ook aan zichzelf te wijten. De eerste goede kans van de wedstrijd was voor Heumen en met name de eerste twee doelpunten werden redelijk eenvoudig weggegeven.

Voor beide ploegen stond er weinig meer op het spel. DSZ had zich al verzekerd van de nacompetitie voor een plek in de 4e Klasse en Heumen kon enkel nog een plekje stijgen of zakken op de ranglijst. Onder de dreiging van donkere wolken begonnen beide ploegen redelijk voorzichtig aan de wedstrijd. DSZ had daarbij het meeste balbezit maar wist dit niet om te zetten in grote kansen. Nog sterker, na een goede aanval van Heumen kreeg Harm Franken de beste kans van de openingsfase. Pim Buskens gaf de bal prima voor, maar Harm Franken raakte de bal niet vol genoeg waardoor de kopbal voorlangs ging.

Tot aan dat moment leek de wedstrijd nog redelijk veel op de uitwedstrijd, maar plots begon Heumen te knoeien. DSZ wist wel raad met deze cadeautjes en nam in korte tijd een 0-2 voorsprong. Eerst leed Karsten Savelkoul balverlies in de achterhoede waardoor de spits vrij op doelman Rik Koenen kon afgaan. Niet veel later werd er slap ingegrepen waardoor diezelfde speler de bal gemakkelijk mee kon nemen en in de verre kruising krulde. Toen DSZ nog voor de pauze ook nog eens een hoekschop eenvoudig binnen mocht koppen, was de wedstrijd gespeeld.

Na de rust kreeg DSZ ook nog eens een strafschop, waardoor een onnodige afstraffing voor Heumen dreigde. Gelukkig wist de ploeg de rug te rechten en lukte het via Harm Franken (intikker) om zelf ook nog op het scorebord te komen. Ondertussen hadden de dreigende wolken zich omgezet in fikse regenbuien en had het grootste deel van het publiek zijn heil al in de kantine gezocht. Nadat er ook luidruchtig onweer over het veld trok, besloot de scheidsrechter om de wedstrijd na ruim 75 minuten af te fluiten. Een wijs besluit, waar beide ploegen mee konden leven.

Het afscheid van de technische staf, en van Ferdi Roelofs, Stef Arts, Rik Koenen en Nicola Maira was op het veld dan letterlijk in het water gevallen, in de kantine kregen de heren alsnog het applaus dat ze verdiende voor hun (jarenlange) inzet voor Heumen 1. Ondanks de nederlaag eindigt Heumen de competitie op plaats negen. Iedereen kan nu gaan genieten van de zomervakantie en halfweg augustus pakt de ploeg de draad weer op. Met een nieuwe technische staf en wie weet met weer nieuwe gezichten op het veld.

24: 0-1
30: 0-2
38: 0-3
51: 0-4
62: 1-4 (Harm Franken)

Opstelling Heumen: Rik Koenen; Karsten Savelkoul, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren (Remko Smits), Nicky Janssen-Bouwmeester; Bas Buskens, Alex de Best, Ferdi Roelofs; Pim Buskens (Rick Kersten), Harm Franken, Nicola Maira (Lars ter Steege).