Heumen wint verdiend van AAC-Olympia

AAC-Olympia 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

15 april 2018 14:30

Mede dankzij een doelpunt van debutant Lars ter Steege, won Heumen op eigen veld met 3-0 van AAC-Olympia. Ook Nicola Maira, die na lange tijd weer een basisplaats kreeg, had een belangrijk aandeel in de verdiende overwinning.

Op de Heumense grasmat lieten beide ploegen zien dat ze niet voor niets bij elkaar in de buurt stonden op de ranglijst. Er zat weinig verschil tussen Heumen en AAC-Olympia en de wedstrijd stond dan ook niet bol van de grote kansen. Toch liet Heumen zien dat het de betere ploeg was en op de overwinning viel dan ook niet veel af te dingen. Op de beslissende momenten was Heumen net iets doortastender en dat gaf deze middag de doorslag.

Al na een kwartier nam Heumen de leiding. Huub Spanjaards stuurde Nicola Maira weg in de diepte en nadat hij zich had ontdaan van zijn tegenstander, behield hij het overzicht en legde hij de bal breed op de meegelopen Harm Franken. Hij zag dat een subtiele voetbeweging voldoende was om de bal het laatste zetje richting het doel te geven. De 1-0 gaf Heumen zelfvertrouwen en de ploeg drukte door. Ferdi Roelofs en Bas Buskens kregen goede schietkansen, maar de doelman van AAC-Olympia wist zijn ploeg voor verdere schade te behoeden.

Halfweg de eerste helft kwamen ook de bezoekers wat beter in de wedstrijd en dit zorgde voor enkele gevaarlijke momenten voor het Heumen-doel. Doelman Robin Tsaganos hoefde echter niet serieus in te grijpen, maar zag tot zijn opluchting wel een bal net voorlangs het doel gaan. Na ruim een half uur verscheen ook Heumen weer voor het vijandelijke doel en wederom was het Nicola Maira die een belangrijk aandeel had in het doelpunt. Ditmaal brak hij door over de rechterflank en nadat zijn inzet de doelman van AAC-Olympia al was gepasseerd, was het de onfortuinlijke aanvoerder van AAC-Olympia die de bal het laatste zetje gaf. Hij wilde de bal, vrijwel op de doellijn, nog proberen weg te werken maar zag tot zijn afgrijzen hoe de bal via de binnenkant van de paal alsnog in het eigen net verdween.

Eigenlijk was de wedstrijd met deze stand al gespeeld. AAC-Olympia was niet bij machten om Heumen echt onder druk te zetten en met enkele uitvallen was de thuisploeg juist het dichtst bij de derde goal. Deze goal werd echter lange tijd niet gemaakt omdat in de eindfase veelal de verkeerde beslissing werd genomen. Pas vlak voor tijd viel de beslissende 3-0 en er was een debutant voor nodig om deze stand op het bord te krijgen. JO19-speler Lars ter Steege maakte in de 87e minuut zijn Heumen 1-debuut, kreeg in de 88e minuut een behoorlijke tik op de enkels te verwerken en kopte in de 89e minuut de 3-0 binnen door de vrije trap van Ferdi Roelofs met zijn achterhoofd te verlengen en achter de AAC-Olympia-doelman te werken.

Zijn debuut kon dus bijna niet beter en mede door zijn treffer, en de bijbehorende drie punten, stijgt Heumen naar de tiende plaats op de ranglijst. De ploeg wipt daarmee over tegenstander AAC-Olympia heen en gaat volgende week op bezoek bij de nummer drie van de ranglijst, VVLK. Aanvang 14.30 uur.

14: 1-0 (Harm Franken)
33: 2-0 (Eigen doelpunt)
89: 3-0 (Lars ter Steege)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Stef Arts; Karsten Savelkoul (Lars ter Steege), Alex de Best, Bas Buskens, Ferdi Roelofs; Harm Franken, Nicola Maira (Jorit Peters).