Ook van Ewijk !

4 december 2016 14:30

Otten, L.H.G.D.

Heumen verliest ook van Ewijk

Een bijzonder jong Heumen is opnieuw tegen een nederlaag aangelopen. Thuis tegen Ewijk had Heumen weinig te vertellen en werd er uiteindelijk met 0-4 verloren. Volgende week sluit Heumen de eerste seizoenshelft af op bezoek bij Eendracht’30.

Dat het bijna winterstop is, zal Heumen als muziek in de oren klinken. Zelden zal er een team zo toe zijn geweest aan een voetbalpauze. De lijst met afwezigen was voor de thuiswedstrijd tegen Ewijk langer dan het ooit is geweest. Het team dat Heumen het veld in stuurde was bijzonder jong en ook op de bank bulkte het niet van de ervaring.

Ewijk had zijn huiswerk gedaan en wist al direct dat er wat te halen viel op sportpark De Toppenberg. Heumen werd vroeg vastgezet en de eerste hachelijke momenten voor het Heumen doel volgden al snel. Toch bleven erg grote kansen uit en het was zelfs Heumen dat in de counter gevaarlijk werd. Nicola Maira brak door de Ewijkse verdediging en besloot het met een listige punter te proberen. De Ewijk-doelman was echter op zijn post en verwerkte de bal tot hoekschop. Het Heumense gevaar leverde dus niets op en niet veel later brak Ewijk de wedstrijd open. Een hoekschop werd opnieuw voorgegeven en bij de tweede paal kon een inlopende speler vrij inkoppen en Ewijk een 0-1 voorsprong geven. Tot aan de rust bleef Ewijk de bovenliggende partij en was het Rik Koenen die (met een klein beetje hulp van de paal) de tweede treffer van de bezoekers wist te voorkomen.

Na de rust bleef het spelbeeld gelijk, alleen nu met het verschil dat Ewijk het overwicht gemakkelijker omzette in doelpunten. Al na zeven minuten stond de 0-2 op het bord, toen de Ewijk-spits een voorzet met de borst het laatste zetje gaf. Niet veel later werd het al 0-3 nadat Heumen een hoekschop niet uit de zestien gewerkt kreeg. In een ouderwetse ‘scrimmage’ kon een speler van Ewijk het beslissende tikje geven. Heumen kroop daarna iets uit de schulp en kreeg via Stef Arts een schietkans, maar direct uit de omschakeling verscheen een speler van Ewijk alweer voor Rik Koenen. Door goed meeverdedigen van Huub Spanjaards wist Heumen deze kans nog onschadelijk te maken, maar de 0-4 zou alsnog vallen. Een onschuldige voorzet stuiterde dwars door de Heumense verdediging en bij de tweede paal kon deze eenvoudig worden binnengetikt. Tussendoor had Rick Kersten zijn debuut gemaakt in Heumen 1 (en was hij direct gevaarlijk met een schot) en was ook Sam Huting nog in het veld gekomen.

Al met al was het een middag om snel te vergeten voor Heumen. Volgende week speelt Heumen de laatste wedstrijd in 2016. De ploeg gaat dan op bezoek bij buurman Eendracht’30. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Ewijk: 0-4 17e:      0-1

52e:      0-2

61e:      0-3

78e:      0-4

Heumen: Rik Koenen; Karsten Savelkoul, Glenn van Dooren, Alex de Best, Stef Arts; Pim Buskens, Huub Spanjaards, Vince Hoogakker (86e: Sam Huting), Dayne Koopman, Harm Kersten (72e: Rick Kersten); Nicola Maira.