Degelijke eerste helft !

Mannen, 1, Groep 2 47

21 augustus 2016 14:30

Takes, D.

Het bekertoernooi is voor Heumen 1 gestart met een 2-6 nederlaag tegen Union. Heumen speelde een bijzonder degelijke eerste helft, ging halverwege verrassend aan de leiding, maar zag derdeklasser Union na de rust weglopen.

Het debuut van nieuwe trainer Marc Peters begon met een andere keeper (Bart van Haren), een nieuwe laatste man (Stef Besems) en een nieuwe spits (Jordy Rutten). Daarnaast maakten Karsten Savelkoul en Joep Paau in de tweede helft hun debuut in de Heumense hoofdmacht. Tegen het hoger aangeslagen Union besloot Heumen in eerste instantie aandacht te geven aan het neerzetten van de verdedigende organisatie. Vooral nieuweling Stef Besems speelde een belangrijke rol als organisator van de defensie. In de stortregen, ontspon zich een wedstrijd zoals zaterdagavond nog te zien was in de Amsterdam Arena. Union was als Ajax, veel aan de bal maar in een te laag tempo om het de tegenstander echt lastig te maken. Heumen was als Willem II, met een compacte organisatie en dodelijk op de tegenaanval.

En net als Ajax, kwam ook Union op voorsprong nadat Heumen bij een hoekschop niet goed op stond te letten. Maar het Heumense antwoord volgde snel. Ferdi Roelofs stak het middenveld over en schoot vanaf 25 meter buiten bereik van de Union-doelman raak. Daarna zette Union aan voor een nieuwe voorsprong, maar doelman Bart van Haren redde op een inzet van dichtbij en zou zijn doel tot aan de rust schoon weten te houden. Dat kon niet gezegd worden van zijn collega aan de overkant, want vlak voor rust liet hij een schot van Jordy Rutten knullig door zijn handen glippen waardoor Heumen ging rusten met een verrassende 2-1 voorsprong.

Na de rust besloot Union het gezapige Ajax-spel van zich af te gooien en in een hogere versnelling op zoek te gaan naar doelpunten. Heumen daarentegen stond verdedigend minder goed gepositioneerd en kon het steeds moeilijker opbrengen om de ruimtes te belopen. Union kwam na een aanval door het midden al vlot op gelijke hoogte en liep later in de tweede helft eenvoudig uit naar 2-6. De doelpunten vielen uit twee hoekschoppen (2-3 en 2-4) en twee afstandsschoten (2-5 en 2-6) waardoor Heumen alsnog met een ruime nederlaag het veld afstapte.

Veel tijd om terug te kijken op de wedstrijd heeft Heumen niet. Aanstaande dinsdag staat de volgende bekerwedstrijd op het programma. Dan komt Orion 2 op bezoek en ook dit zal een zware kluif worden. De wedstrijd begint om 20.00 uur.

Heumen – Union: 2-6 21e:      0-1;

24e:      1-1; Ferdi Roelofs

40e:      2-1; Jory Rutten

50e:      2-2;

52e:      2-3;