Een grote stap !

UHC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse/5e klasse 1E-nr 11 4E nacompetitie

17 mei 2015

Door een overtuigende 3-0 overwinning op UHC, staat Heumen 1 met één been in de Vierde Klasse. Een attente Bas Geurts en twee kopballen van Michel Poos leverde Heumen de overwinning op. Maandag 25 mei mag Heumen het karwei afmaken op bezoek bij UHC.

Pas op Hemelvaartsdag wist Heumen dat het de strijd om promotie naar de Vierde Klasse met UHC mocht aangaan. Heumen startte met Alex de Best als vervanger van doelman Reinier Jetten. De licht geblesseerde Luuk Poos begon op de bank en Tommy Kroes verving Ferdi Roelofs op het middenveld. De beginfase van de wedstrijd stond bij beide teams in het teken van het voorkomen van doelpunten. In balbezit waren de ploegen onrustig en werd veelvuldig de diepte gezocht om te voorkomen dat balverlies in de achterhoede / middenveld zou resulteren in een tegendoelpunt. De eerste speldenprik kwam van UHC met een gevaarlijke voorzet die, tot opluchting van Heumen, aan iedereen voorbij ging.

Heumen kwam verder weinig in de problemen en won vooral de slag op het middenveld, terwijl ook mandekkers Stef Arts en Glenn van Dooren de baas waren over hun directe tegenstander. UHC wist weinig te creëren en hielp Heumen in het zadel met balverlies in de achterhoede. Bas Geurts was attent en wist dit buitenkansje te benutten. De 1-0 voorsprong zou verder niet meer in gevaar komen, maar een oogblessure van doelman Alex de Best zorgde nog wel voor wat schrik. Gelukkig kon de bloedende wond aan de wenkbrauw worden gestelpt en wist Alex de Best de wedstrijd op karakter uit te keepen.

Na rust startte Heumen slecht en leek UHC de wedstrijd te kunnen keren. Heumen werd gelukkig op tijd wakker en pakte het heft na tien minuten weer in handen. De beloning volgde al snel toen Michel Poos een goed getrapte corner van Dayne Koopman kon binnenkoppen. De ‘specialiteit van het huis’ bezorgde Heumen een 2-0 voorsprong en dit leek het verzet van UHC definitief te breken. Heumen rook bloed en had pech dat een schot van Joost Haefkens op de paal terecht kwam. Toch bleef Heumen de betere ploeg en een kwartier voor tijd viel alsnog de verdiende 3-0. Wederom was het Dayne Koopman die de bal prachtig voorgaf en uiteraard was het ook opnieuw Michel Poos die de bal in het UHC-doel kopte.

UHC besloot nu opportunistisch te gaan spelen en doordat Heumen vermoeid raakte, ontstond er zowaar dreiging voor het doel. Daarbij had Heumen het geluk dat een doelpunt van UHC werd afgekeurd doordat een speler ‘los’ had geroepen alvorens hij de bal inschoot. Aan de andere kant kreeg Heumen ruimte op de counter en was het via Bram Kuhnen (op de paal) nog dichtbij de vierde treffer. Uiteindelijk zouden er geen doelpunten meer vallen en bleef het 3-0 voor Heumen, dat op maandag 25 mei het karwei in Bergharen kan afmaken. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – UHC: 3-0 32e:      1-0; Bas Geurts

59e:      2-0; Michel Poos

73e:      3-0; Michel Poos

Heumen: Alex de Best; Glenn van Dooren, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens, Tommy Kroes, Huub Spanjaards, Dayne Koopman (86e; Bram Kuhnen); Bas Geurts, Michel Poos (75e; Luuk Poos), Vince Hoogakker.