Onnodig verlies !

SVO '68 1 (zon)

7 december 2014 14:30

Scholten, D.J.

Ondanks de rentree van Michel Poos ging Heumen 1 ten onder in de Ooij. De scorende spits kon niet voorkomen dat Heumen na de voorsprong langzaam maar zeker in elkaar stortte en SVO’68 er uiteindelijk met de 2-1 zege vandoor zag gaan.

Ondanks de ietwat troosteloze ambiance en de snijdende wind die het er voor het publiek niet aangenamer op maakte, leek Heumen een zorgeloze middag tegemoet te gaan. Heumen dicteerde de openingsfase en met de rentree van Michel Poos in de punt van de aanval won de ploeg voorin aan kop- en duelkracht. Na een kwartier spelen kreeg de teruggekeerde spits de eerste kans nadat hij vanaf de middenlijn op de Ooijse doelman af mocht gaan. Zijn poging met links werd echter door de doelman gepakt. Heumen bleef de betere ploeg en kwam na 26 minuten verdiend op voorsprong. Een hoekschop van Dayne Koopman kwam ook in tweede instantie bij hem terecht en zijn voorzet was precies op maat voor Michel Poos die bij de tweede paal de bal in kon koppen. Een ‘specialiteit van het huis’ en Heumen pakte de 0-1 voorsprong.

Het leek dus een zorgeloze middag te worden, maar toch waren er ook al in deze fase wat haarscheurtjes zichtbaar in de Heumense defensie. Vooral de lange bal, veelvuldig gehanteerd door SVO’68, zorgde voor paniek bij Heumen achterin. De ellende begon al vijf minuten na de openingstreffer, toen een schot uit de tweede lijn plots achter Reinier Jetten waaide en er ineens 1-1 op het bord stond. Heumen kreeg direct de kans wederom op voorsprong te komen, maar nu had de doelman van SVO’68 wel een antwoord op een kopbal van Michel Poos. Maar ook SVO’68 kreeg nu haar kansen en Reinier Jetten redde knap op een inzet van dichtbij in de korte hoek. Vlak voor rust leek Heumen alsnog de voorsprong te pakken toen Luuk Poos van dichtbij mocht inschieten, maar juist op het moment dat hij wilde afronden besloot de verder prima leidende scheidsrechter dat de eerste helft voorbij was en floot hij tot veler verbazing af voor de rust.

Na de rust zakte de wedstrijd in rap tempo naar een bedenkelijk niveau. SVO’68 bleef het gokken op de lange bal en zocht daarna het gevecht om de tweede bal op om Heumen onder druk te zetten. Voor Heumen lagen er meer dan voldoende mogelijkheden om gebruik te maken van de ruimte die er door dit speltype op het veld verscheen, maar de ploeg was bijzonder onzorgvuldig in de passing. Gaandeweg de tweede helft ging Heumen ook steeds meer mee in het speltype van SVO’68 waardoor er nog maar weinig te genieten viel. De grootste kans was voor Luuk Poos die besloot voor eigen succes te gaan, waar ook de meegelopen Harry van Lent wellicht een optie was geweest. De wedstrijd leek in een gelijkspel te eindigen, maar typerend voor de Heumense middag hobbelde er ook nog een afstandsschot binnen en bepaalde SVO’68 de eindstand op 2-1.

Een bittere pil voor Heumen dat nu de aansluiting met de subtop kwijt is geraakt en voorlopig gestrand is in de grijze middenmoot. Volgende week kan Heumen het kalenderjaar alsnog een positieve afsluiting geven wanneer hekkensluiter DSZ op bezoek komt. Aanvang 14.30 uur.

SVO’68 – Heumen: 2-1

26e;      0-1; Michel Poos

30e;      1-1;

81e;      2-1;

Heumen: Reinier Jetten; Danny Stam, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens (66e; Rolf Omvlee), Huub Spanjaards, Dayne Koopman (60e; Harry van Lent); Chiel van Rijn, Michel Poos, Luuk Poos.