Gelijkspel in slotduel !

DIOSA 1 (zon)

11 mei 2014 14:30

Reijbroek, P.W.M.

Heumen 1 heeft de laatste seizoen wedstrijd, die vooral in het teken stond van het afscheid van Christian en Tommy Kroes, gelijkgespeeld tegen DIOSA. Een bittere pil voor de bezoekers, die nu veroordeeld zijn tot het spelen van nacompetitie.
Voor Heumen stond er niets meer op het spel, nadat de ploeg vorige week al officieel degradeerde. Echter was de ploeg vastbesloten om het afscheid van Christian Kroes, Tommy Kroes en vaste grensrechter Rob Poos niet te laten verpesten door een nederlaag. Met name de eerste helft speelde de ploeg alleraardigst en was het een stuk beter dan DIOSA, dat geen moment de indruk kon wekken de nacompetitie daadwerkelijk te willen ontlopen.
Toch was er enige hulp van DIOSA nodig om de eerste grote kans voor Heumen in te leiden. Na knullig uitglijden van een verdediger kon Ferdi Roelofs alleen op de doelman af, echter wist deze de bal van de voeten van de doorgebroken spits af te plukken. Heumen bleef beter en vlak voor rust kreeg de ploeg nog twee uitstekende mogelijkheden de score te openen. Eerst was er wederom een kans voor Ferdi Roelofs, die een voorzet van Johan Onderstal net niet binnen kon tikken. Vervolgens was er een kans voor Chiel van Rhijn, nadat Christian Kroes met een fraaie steekbal liet zien het vak nog niet verleerd te zijn. Nu stond echter de doelman van DIOSA in de weg, waardoor de ploegen met een 0-0 stand de rust in gingen.

In de tweede helft kwam er een ander DIOSA uit de kleedkamer en kreeg Heumen het steeds moeilijker. Alex de Best kreeg nog een schietkans, maar verder was het vooral DIOSA dat gevaarlijk was. De eerste goede aanval van de bezoekers (een dubbele een-twee door het centrum van de Heumense verdediging) leverde ook direct de 0-1 op. Heumen toonde echter veerkracht en maakte kort daarna gelijk. Een indraaiende vrije trap van Dayne Koopman werd door DIOSA weggewerkt, maar Huub Spanjaards nam de afvallende bal ineens op de pantoffel en via een been van een DIOSA-speler werd de inzet tot doelpunt gepromoveerd; 1-1. Hierna was het vooral DIOSA dat op zoek ging naar de winnende treffer, maar even als vorige week bewees Reinier Jetten een prima doelman te zijn. Met enkele voortreffelijke reddingen hield hij Heumen op de been en hield de thuisploeg een punt over aan de laatste wedstrijd.
  Vlak voor tijd was er uiteraard nog een publiekswissel voor Christian Kroes en met een staande ovatie nam hij afscheid van Heumen 1. Ook Tommy Kroes, die de wedstrijd geblesseerd aan zich voorbij moest laten gaan, ontving een bos bloemen en hiermee kwam ook het seizoen van Heumen 1 ten einde.
Volgend jaar gaat Heumen 1 in de Vijfde Klasse verder.