Broodjes gezond zorgen voor overwinning

WVW 1 (zon)

2 februari 2014 14:30

Schipperheijn, F.Th.G.

Ondanks de heerlijke broodjes gezond. verzorgd door Ronnie Tsaganos en Tom Wollenberg. was het begin van de wedstrijd stroef en daarin was Weurt de eerste 10 minuten de betere partij. Na deze beginfase kwam Heumen beter in de wedstrijd.

Dit resulteerde na een kwartier voetballen in een kopbal van Joeri van Eldijk op de lat na een voorzet van Dayne Koopman. Na het onderuit halen van een bijna doorgebroken speler kreeg Heumen een vrije trap op de rand van de zestien meter, de variant waarvoor werd gekozen liep helaas op niets uit. Heumen bleef de betere partij en Ferdi Roelofs schoot na goed doorzetten rakelings voorlangs. Na een half uur in de eerste helft werd de doorgebroken Joeri van Eldijk neergehaald en de scheids toonde de rode kaart voor de speler van WVW. De bijbehorende vrije trap werd naast geschoten. Het overwicht voor de Heumense elf bleef, er volgde nog een kans voor Joeri van Eldijk na een gesmoord schot van Chiel van Rijn. In de 40ste minuut was het dan toch raak, een corner belande bij de 2de paal waar de bal via het hoofd van Glenn van Dooren in het Weurtse doel verdween. Met deze 0-1 voorsprong ging Heumen de rust in.

Meteen na rust werd na een goede actie van Alex de Best aan de rechterzijde van het veld Harry van Lent een goede kans geboden, helaas werd deze goede kans niet verzilverd. De volgende kans werd wel met beide handen aangegrepen, Glenn van Dooren won zijn duel op het middenveld en bracht daarmee Joeri van Eldijk in stelling. Deze zette een rush in die eindigde met een goed schot onder de keeper door en het beslissende tikje werd hierna gegeven door Harry van Lent. De ruimtes op het veld werden hierna groter, de geboden ruimte werd niet altijd goed benut. Daarnaast moesten de Heumense mannen ook op blijven passen voor Weurtse aanvallen. Na een uur spelen werd een middenvelder van WVW teveel ruimte geboden, deze stoomde op en schoot de bal van 20 meter onhoudbaar achter de goed keepende Reinier Jetten. Dit zou voor een WVW een teken kunnen zijn om de druk bij Heumen neer te leggen. Heumen toonde echter direct veerkracht en Chiel van Rijn benutte uit een moeilijke hoek de rebound van een schot op de kruising van Joeri van Eldijk. De laatste 25 minuten waren daarna compleet voor Heumen, wel moest er continu worden opgepast bij dode spelmomenten van WVW. De verdediging met Tommy Kroes, Nicky Janssen-Bouwmeester en Glenn van Dooren bleef echter fier overeind. Heumen kreeg daarna nog de ruimte om verder uit te lopen, een prachtige rush van de ingevallen Johan Onderstal werd helaas door een verdediger geblokt. Op het middenveld met Alex de Best, Christian Kroes, Dayne Koopman, Chiel van Rijn en zijn vervanger Huub Spanjaards werd in het laatste deel van de wedstrijd de rust bewaard en de bal in de ploeg gehouden. Ook in de laatste minuten van de wedstrijd met Isaak Kroes in de gelederen kwam Heumen niet meer in de problemen. Na het laatste fluitsignaal waren de verdiende 3 punten voor de ploeg van Tom Wollenberg een feit.

Na 7 punten uit de eerste 3 wedstrijden na de winterstop is SC Millingen de tegenstander in de inhaalwedstrijd van 9 februari. Aanvang 14.30 en komt allen kijken.