Heumen 1 met ruime cijfers verslagen door Avios

AVIOS 1 (zon)

1 december 2013 14:30

Veltmaat, R.J.A.

Het bezoek aan Avios leverde Heumen een ruime nederlaag op. De ploeg speelde in balbezit erg slordig en moest toestaan dat Avios zich naar een 5-0 overwinning speelde.

Avios begon goed aan de wedstrijd en creëerde al snel een aantal mogelijkheden, maar doelman Alex de Best behoedde Heumen voor een vroege achterstand. Na de spetterende openingsfase zakte de thuisploeg wat verder weg, waardoor Heumen de wedstrijd onder controle kreeg. Het balbezit van Heumen was echter vaak van korte duur, waardoor er geen kansen werden gecreëerd en Avios nooit echt onder druk kwam te staan. De thuisploeg kon daardoor relatief eenvoudig verdedigen en plaatste zelf enkele gevaarlijke counters. Het slordige spel zou Heumen nog voor de rust duur komen te staan. Nadat de ploeg totaal onnodig een corner weggaf, sloeg Avios toe. De afgeslagen bal werd op doel geschoten en vloog via de rug van een Heumense verdediger in het doel; 1-0.

Heumen leek hierdoor wakker geschud en creëerde plots zelf ook twee goede kansen. Ferdi Roelofs schoot na een voorzet van Huub Spanjaards op de doelman en een poging van Harry van Lent trof de lat. Helaas bleven doelpunten uit en in de bijzonder ruime extra tijd van de eerste helft deelde Avios direct ook de genadeklap uit aan Heumen. Een aanval over de linkerflank mocht helemaal doorgaan tot in de Heumense zestien meter, de bal werd breed gespeeld en binnengelopen waardoor de 2-0 ruststand op het bord verscheen.
In de tweede helft was het Heumen dat aanvallend begon en driftig op zoek ging naar de aansluitingstreffer. De verdediging van de thuisploeg, enkele malen geholpen door de eigen grensrechter (die heel subtiel in exact hetzelfde tenue als de scheidsrechter op het veld verscheen), gaf echter geen krimp en toen de Heumense storm wat was gaan liggen, schoot Avios de wedstrijd in het slot met een derde treffer. Heumen was verslagen en moest toezien hoe de score verder opliep. Vlak voor tijd viel de 0-4 en in de wederom ruime blessuretijd noteerde Avios ook nog eens de 0-5 waarmee de eindstand bereikt was. Tussendoor had Heumen nog een strafschop verdiend nadat invaller Bas Awater ondersteboven werd gelopen, maar dit werd resoluut weggewuifd door de scheidsrechter.
De nederlaag voor Heumen was verdiend en de ploeg blijft onderin de ranglijst staan. Voor de winterstop speelt Heumen nog twee wedstrijden waarin de punten meer dan welkom zijn in het gevecht tegen degradatie/nacompetitie. Te beginnen aanstaande zondag met een thuiswedstrijd tegen Millingen, aanvang 14.30 uur.