Derby tegen Eendracht onbeslist !

Eendracht '30 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 05

10 november 2013 11:00

Het gelijkspel was een logisch gevolg van een gelijk opgaande wedstrijd. Heumen, dat fris en onbevangen speelde, had het initiatief voor de rust. Beide Heumense trainers hadden hun huiswerk goed gedaan en het team was gewaarschuwd voor de kwaliteiten van Eendracht’30. De ervaren ploeg, met zowel fysieke als technische capaciteiten, zou eventuele slordigheden van Heumen afstraffen. Vol concentratie begon de ploeg aan de wedstrijd. Het leverde een overwicht op voor Heumen dat het doel van Eendracht’30 meerdere malen onder vuur kon nemen. Helaas bleef het bij enkele afstandsschoten en een paar gevaarlijke corners en voorzetten. Eendracht’30 had in de gaten dat de jonge honden uit Heumen het team bij vlagen overvleugelde en besloot de huid duur te gaan verkopen. Zo nu en dan werd ‘de botte bijl’ gehanteerd om de Heumense aanvallers wat verder van het eigen doel te kunnen houden. Zonder onsportief te spelen, slaagde deze poging en gingen beide teams de rust in met een 0-0 stand. Door enkele wijzigingen in de rust, begon Eendracht’30 de tweede helft beter te voetballen. Het leverde enkele gevaarlijke uitvallen op, maar keeper Mark Verhoeven gaf geen krimp. Ook Heumen kreeg kansjes, maar Dayne Koopman, Bas Geurts en Daan van Ruitenbeek hadden het vizier niet op scherp. Ondertussen begon Heumen steeds meer te merken dat het spel dat zij speelden veel kracht kostten. Er ontstond meer en meer ruimte op het veld en de ervaren Mookse ploeg ging hier steeds beter mee om. Heumen kwam wat meer onder druk te staan en met veel lengte aan boord bij de thuisploeg, zorgden met name enkele corners voor veel gevaar. Na een paar keer goed te zijn weggekomen viel in de 85ste minuut toch de 1-0 voor Eendracht’30. Een vrije trap werd door Mark Verhoeven gekeerd, maar uit de rebound scoorde Eendracht’30 alsnog.

In de wetenschap dat Heumen op de ranglijst gepasseerd zou worden door Eendracht’30, zette de ploeg met haar laatste krachten aan voor een slotoffensief. Hoewel dit in eerste instantie niet al te veel kansen opleverde, viel de gelijkmaker in de 90ste minuut. Bas Geurts haalde vanaf 20 meter genadeloos uit en zag zijn knal in de verre kruising verdwijnen. De goal was een mooi slotakkoord van een goede wedstrijd waarin beide ploegen elkaar weinig toegaven. Het gelijke spel zorgde voor opluchting in het Heumense kamp, dat de komende weken mag proberen de goede plaats op de ranglijst te behouden.