Nijmegen 4 kansloos tegen Heumen 2 !

Nijmegen 7 (zon)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 05

3 november 2013 11:30

Op de mooie herfst ochtend van zondag 3 november staat het duel tussen Heumen 2 en Nijmegen 4 op het programma. Heumen dat bezig is aan een sterkte reeks en deze lijn wil doortrekken en wellicht de koppositie kan grijpen, terwijl Nijmegen nog altijd wacht op de eerste punten. Kunnen ze stunten?

Heumen begint Fel aan de wedstrijd en dit resulteert al na 37 seconden in de eerste treffer van Heumen, Huub Spanjaards rond beheerst af 1-0.

Wat volgt is een vrij eentonige eerste helft waarin Heumen naar hartenlust kan combineren en probeert het doelsaldo op te krikken.

Op enkele goede doelpogingen van o.a. Bas Geurts, Daan van Ruitenbeek, Isaak Kroes en Ruud van Dijk, kan de keeper van Nijmegen nog redding brengen. Maar kan desondanks niet voorkomen dat het na 28 minuten aanvoerder Bram Kuhnen is die de 5-0 binnenschiet.

Hierna krijgt Nijmegen wel de kans om iets terug te doen als de aanval van Nijmegen even te snel af is en er uiteindelijk een corner uitsleept. Deze wordt vervolgens goed ingedraaid maar de keeper Mark Verhoeven reageert alert en vang te bal.

Hierna speelt Heumen de helft rustig uit en bouwt de voorsprong uit door goals van Bas Geurts en Dayne Koopman naar 8-0.

Na rust gaat Heumen verder waar het mee gestopt was voor rust, aan het doelsaldo werken. Ondanks dat Heumen de dubbele cijfers bereikt, krijgen de Nijmegenaren nog een kans om de eer te redden door een omhaal van de spits die de aandacht van Sjoerd Hoenselaar even was ontsnapt, maar Mark brengt wederom redding.

Nadat in de 75e minuut de scheids het genoeg vindt en op zijn fluitje blaast, kan de balans worden opgemaakt, 14-0 winst voor Heumen en de koppositie.

De vraag is of ze er lang van kunnen genieten aangezien de volgende week al de zware uitwedstrijd tegen Eendracht wacht.