Vermakelijke derby !

Overasseltse Boys 1 (zon)

27 oktober 2013 14:30

Zoelen, B. van

Heumen, waarbij Tommy Kroes terugkeerde in de achterhoede, had een gewaagd 3-4-3 systeem in gedachte tegen de nummer twee van de ranglijst. Deze tactische zet pakte goed uit en Overasselt had moeite om in het spel te komen. Heumen speelde energiek en fel, won veel duels en verscheen ook zelf enkele malen gevaarlijk voor het Overasseltse doel. De soms stevige wedstrijd ging gelijk op en echt grote kansen bleven uit. Het meeste gevaar kwam via enkele corners en vrije trappen en het was ook uit zo’n situatie dat Heumen de score opende. Een afgeslagen corner viel voor de voeten van Joeri van Eldijk en zijn voorzet werd bij de eerste paal strak binnengekopt door Harry van Lent.

De 1-0 voor Heumen was verdiend op basis van inzet en vechtlust. Overasselt kreeg vlak voor rust nog een grote kans nadat de Heumense defensie een diepe bal verkeerd taxeerde. Reinier Jetten redde echter knap in de één tegen één situatie en zorgde ervoor dat Heumen met een voorsprong de rust in ging. Overasselt had duidelijk de wind van voren gekregen in de rust en begon aanmerkelijk beter aan de tweede helft. Hoewel de eerste kans voor Heumen was, Joeri van Eldijk zag een prachtige solo op de paal belanden, pakte Overasselt het overwicht in de wedstrijd. Stef Arts en Glenn van Doorn smoorde nog enkele schoten, maar uiteindelijk viel de verwachtte gelijkmaker. Bas Janssen werd vrijgespeeld in de zestien meter, kapte naar binnen en schoof de bal onder Reinier Jetten door; 1-1. Overasselt leek hierna door te drukken, maar het offensief strandde al vlot. Heumen kreeg de Overasseltse aanvallen steeds beter onder controle en kon zo nu en dan op de counter wat terug doen. Invaller Chiel van Rijn en opnieuw Joeri van Eldijk waren dicht bij een nieuwe voorsprong, maar andere kant kreeg ook Overasselt nog enkele kansen om de drie punten mee naar huis te nemen.

Uiteindelijk durfden beide ploegen niet vol voor de winst te gaan, waardoor deze vermakelijke derby op het goedgevulde sportpark in een gelijkspel eindigde. Na afloop werd de wedstrijd door beide kampen nog uitgebreid geëvalueerd tijdens de ‘Super Sunday’ party in de Heumense kantine. Het bleef nog lang gezellig en met een schuin oog werd alvast vooruit gekeken naar volgende week zondag. Dan speelt Heumen namelijk de belangrijke uitwedstrijd tegen NSVV Kunde, dat eveneens onderaan de ranglijst bungelt. Aanvang wederom 14.30 uur.