Nederlaag voor Heumen bij seizoen opening

SCD '33 1 (zon)

8 september 2013 14:30

Zwol, J.W. van

Heumen 1 had zich de seizoen opening waarschijnlijk anders voorgesteld. Na een goede eerste helft werd de ploeg in de tweede helft voorbij gespeeld door SCD’33. Vlak voor tijd viel de enige goal van de wetstrijd en bleef Heumen met lege handen achter.
Met Reinier Jetten onder de lat, maar zonder Tommy Kroes en Ferdi Roelofs, opende Heumen het seizoen met een thuiswedstrijd tegen SCD’33. Na een gelijk opgaand begin, was het de thuisploeg die voor het eerste gevaar zorgde. Harry van Lent ging in de zestien meter over de knie, maar de zuivere strafschop werd niet gegeven. Heumen bleef daarna de iets beter voetballende ploeg, maar tot echt gevaarlijke momenten leidde het niet. Vlak voor rust kreeg Joeri van Eldijk de beste kans, nadat een scrimmage voor zijn voeten kwam. Hij koos echter voor een voorzet, waar een schot op een vrijwel leeg doel wellicht de betere optie was geweest.
De tweede helft bood een ander spelbeeld. Heumen had Nick Bos vervangen door Saber Kamalizadeh, maar zag al snel dat SCD’33 het betere van het spel had. De gasten uit Deest werden gevaarlijker en het zorgde voor enkele hachelijke momenten voor het doel van Heumen. Toch was de beste kans voor de thuisploeg, nadat Saber Kamalizadeh vanuit een moeilijke hoek op goal schoot. Zijn schot werd door een verdediger gekeerd en met pijn en moeite uit de zestien meter weggewerkt. Het overwicht bleef echter voor SCD’33, dat wat makkelijker voetbalde en met een schot op de paal erg dicht bij de openingstreffer was. Heumen deed daarna nog iets terug door via Glenn van Dooren op de lat te schieten. Ondertussen verving Heumen de geblesseerde Chiel van Rijn voor Huub Spanjaards, maar aan het wedstrijdbeeld veranderde niet veel. Het was wachten totdat SCD’33 het veldoverwicht ook in doelpunten ging uitdrukken.

Nadat Reinier Jetten met een miraculeuze redding met de hak nog een doelpunt kon voorkomen, viel de goal uiteindelijk in de 80ste minuut. Een steekbal door het midden zette de spits van SCD’33 vrij voor de doelman, waarna hij onberispelijk raak schoot in de lange hoek. Heumen, dat zich al verzoend had met een gelijkspel, kwam deze klap niet meer te boven. Het slotoffensief werd wel ingezet, maar zorgde voor weinig gevaarlijke momenten. Het was zelfs SCD’33 dat de tweede goal had moeten maken, maar een prima voorzet werd ruimschoots naast gekopt. De lange ballen van Heumen haalde weinig meer uit en na vier minuten blessuretijd bezegelde de scheidsrechter het lot. Aanstaande zondag mag Heumen, uit bij Krayenhoff, proberen de valse seizoenstart goed te maken. Beide ploegen staan na één speelronde nog op 0 (doel)punten.