Cookie beleid Heumen

De website van Heumen is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Notulen jaarvergadering 12 september 2018

18 november 2018 19:00


Hieronder vind u de notulen van 12 september j.l.

Notulen jaarvergadering 12-09-2018

Leden met bericht van afwezigheid, zie bijlage

  1. Opening

De voorzitter opent de vergadering en heet iedereen van harte welkom.

We houden een minuut stilte voor de overleden leden. 

  1. Vaststellen Notulen jaarvergadering 13-09-2017

De notulen worden zonder wijzigingen goedgekeurd. Marieke geeft aan dat zodra de notulen van deze vergadering gemaakt zijn, ze op het prikbord in de kantine worden gehangen voor de leden die geïnteresseerd zijn en geen internet hebben.

We bedanken Marieke voor haar inzet.

3.       Mededelingen

  • ·         Alcoholbeleid:

We hebben tot op heden nog steeds geen controle gehad. We hebben wel te horen gekregen dat er controleurs aan onze deur hebben gestaan, maar de kantine was op dat moment niet open. De kans is dus zeer groot dat we binnenkort aan de beurt zijn. Mocht we de regel overtreden kost dit ons €1360,00. De regel is geen alcohol onder de 18 en bij de leeftijdscategorie tussen 18 en 25 dient men legitimatie te vragen bij twijfel, kan men deze legitimatie niet tonen krijgt men geen alcohol. We willen vragen of de ouders hier ook op willen toezien.

Angelina Noij stelt een vraag hierover, stel dat de leider van een team bier komt halen, wie is hier dan verantwoordelijk voor, niet de barvrijwilliger. Iedereen is zelf verantwoordelijk.

Tommy Kroes geeft aan dat het werken met bandjes met de toernooien enzovoorts toch makkelijker zou zijn in dit geval. We geven aan dat we dit al doen, en ook gaan de regels in de brieven voorafgaand aan het toernooien naar alle leiders.

Jeroen Poos vraagt wat is de regel over bier in de kleedkamer. Desiré geeft aan dat dit niet mag, dit is een regel van de KNVB. 

  1. Woordje door de voorzitter

Het afgelopen seizoen is er vooral een van een veranderende wereld. Ouders worden steeds veeleisender, hebben andere verwachtingen dan wij als vereniging kunnen, en misschien wel willen, bieden. Als de ouders andere verwachtingen hebben, heeft is dat ook weer van invloed op vrijwilligerstaken die er op de vereniging uitgevoerd worden.

Op meerdere vlakken zullen we als vereniging dus mee moeten veranderen, of we nu willen of niet. Zo vraagt de jeugd steeds meer aandacht en moeten we enigszins proberen tegemoet te komen aan de verwachtingen van de ouders zonder dat wij als vereniging onze eigen identiteit verliezen. Want ik ben van mening dat we juist die eigen identiteit zoveel mogelijk moeten bewaken. Die maakt wat wij als vereniging al vanaf de oprichting zijn. Maar als we niet mee veranderen met de wereld om ons heen, maken we het ons zelf in de toekomst denk ik heel erg moeilijk. Kijk om ons heen in de regio, steeds meer verenigingen houden op te bestaan of worden gedwongen te fuseren. Dat is één van de signalen dat we wereld om ons heen veranderd.

Zo ook veranderd de betrokkenheid van ouders en leden bij de vereniging. Ouders en leden verwachten steeds meer gefaciliteerd te worden en dat het allemaal geregeld is. Daarnaast hebben steeds meer ouders “vergeten” dat de vereniging draait met vrijwilligers en dat iedereen dus zijn steentje moet (blijven) bijdragen om juist te kunnen blijven voldoen aan die verwachtingen. Hier komen we dus als vereniging in een neergaande spiraal. Doordat ouders en leden steeds minder genegen zijn een bijdrage te leveren aan de vereniging, wordt er aan de andere kan gemopperd dat de vereniging niet meer voldoet aan hun verwachting.

De uitdaging in de aankomende jaren wordt het doorbreken van die spiraal en hoe maken we de ouders en de leden weer bewust van identiteit van de vereniging en dat het van belang is dat ieder zijn steentje bijdraagt zodat we blijven bestaan als vereniging.

Wij zijn als bestuur steeds meer uitvoerende taken aan het invullen zijn omdat we steeds meer vrijwilligers tekort komen. Hierdoor komt de aandacht voor andere bestuurszaken steeds meer in het geding.

Zo zoeken we nog vrijwilligers voor:

- Bestuurslid gebouwen en terreinen.

- Commissielid vrijwilligerszaken, o.a. voor Rabobank/Gelderse Sportfederatie

- Ophalen oud papier circa één keer in het jaar.

- Ondersteuning bar en keuken.

Vanuit de leden komen de volgende opmerkingen hierop:

  • Paul Kuhnen geeft aan dat zijn zus best 1x per jaar wil helpen in de kantine, maar niet gelijk 7x, hij geeft aan dat mensen dit niet weten, dat we ook op zoek zijn naar mensen voor 1x per seizoen. Mensen durven zich daardoor niet aan te melden. Diana en Annemiek geven aan dat ze Ilona zelf zullen benaderen.
  • Michel Poos geeft aan dat mensen benaderen via de mail niet de oplossing is, mensen moeten persoonlijk benaderd worden, we geven aan als bestuur dit ook zeker gedaan te hebben en zeker te blijven doen.
  • Tommy Kroes geeft aan dat we ook wel wat mogen terug verwachten van de ouders van de jeugdleden. We moeten de ouders duidelijker maken dat dit echt wel noodzaak is.
  • Dennis Kroes geeft aan waarom we niet aan financiële verhoging van de contributie doen als men niets als vrijwilliger wil doen voor de vereniging. Hiervoor kun je namelijk bijvoorbeeld iemand in de kantine zetten. Dit is tot op heden niet gedaan omdat er heel veel ledenadministratie achter zit.
  • Michel Poos vraagt of er ook deadline zit aan de eventuele financiële verhoging, bijvoorbeeld 2 jaar, het kan niet zijn dat dit onderwerp ieder jaar zo weer terug komt. Desiré geeft aan dat het bestuur van die tijd dat moet beslissen.

5.       Jaarverslag wedstrijdsecretarissen korfbal en voetbal

Deze zijn als bijlagen toegevoegd.

Nog een kleine toevoeging op de afdeling jeugd voetbal. Niels en Inge hebben aangegeven te willen stoppen. Inge per direct, Niels helpt nog mee. 

Als opmerking geeft Sigrid de Best aan dat ze het wel erg jammer vindt dat er al 2 jaar achter elkaar niemand van SV Heumen Voetbal 1 aanwezig is op de jaarvergadering. Ze geeft aan dat zij worden gezien als voorbeeld van de vereniging, dus vindt ze het jammer dat er niemand komt van dat team. Desiré geeft aan dat tijden veranderen en je helaas niemand kan verplichten om te komen.

We bedanken Floor, Paul en Niels voor hun inzet. 

6.       Jaarverslag penningmeester

In de bijlage staan wat punten die besproken en aangehaald worden door Martijn.

Er komen wat opmerkingen vanuit de vergadering:

  • ·         Peter Verhoeven geeft aan dat de entreegelden wel erg weinig opleveren, misschien een idee om dit af te schaffen en proberen meer uit de loterij te halen.
  • ·         Bas Cloosterman geeft aan dat als de bingo zo’n succes is, waarom organiseren we dit dan niet vaker, Diana geeft hierop als antwoord dat de sponsors waar we nu komen voor prijzen het nog leuk vinden, als we dit vaker doen zal dit afnemen. Dus dat werkt helaas niet.

We bedanken Martijn voor zijn inzet. 

PAUZE

  1. Verslag kascommissie en verkiezing nieuwe kascommissie

Onlangs zijn Sigrid de Best en Hans Buskens, gastvrij ontvangen in het clubhuis op Sportpark de Toppenberg door penningmeester, Martijn Poos.

Hans is deze avond afwezig, maar heeft een mail over de bevindingen van de kascommissie gestuurd en Sigrid leest deze voor:

Algemene indruk

Het kosten/batenoverzicht en de Balans zien er keurig uit en geven met de toelichting van Martijn een goed beeld van de financiën van de club.

De administratie is netjes verzorgd: alle stukken keurig gearchiveerd in ordners, boekhouding goed en gedetailleerd geautomatiseerd en betalingen zijn via telebanking direct toegankelijk.

Martijn weet op vrijwel iedere vraag, zelfs over een individuele factuur, uit het hoofd antwoord;

Martijn is wel heel punctueel; hij verontschuldigde zich voor de 8ct (afronding)verschil van de winst op de K/B en Balans              

Controle

De goede indruk was voor ons aanleiding niet alle in- en verkoopfacturen te willen controleren;

Steekproefsgewijs hebben we een 10-tal inkoopfacturen uit de ordner gehaald. Met Martijn gecontroleerd of deze goed geboekt zijn en de bijbehorende betalingen in het banksysteem opgezocht. We hebben hier geen afwijkingen geconstateerd, en zagen derhalve geen aanleiding om de steekproef uit te breiden.

Martijn heeft op onze vraag toegelicht dat alle sponsorinkomsten ook gefactureerd worden. We hebben net als de inkoopfacturen een paar controles gedaan. Geen afwijkingen.

Het bleek wat moeilijker om de geïnde en geboekte contributie te controleren door het grote aantal verschillende leden en contributies. Bovendien ontbrak daarvoor de tijd. Gezien de positieve ervaringen van bovenstaande controles heeft de kascommissie van een diepgaandere controle afgezien.

Aandachtspunten

Er is geen procedure/systeem/controle op de kassa-inkomsten van de kantine. Hier ligt een potentieel risico, zowel met de fiscus als t.a.v. fraude.

Martijn geeft aan dat dit met de fiscus tot nog toe geen problemen geeft. Net als de KNVB checken die de marge van de kantine. Zolang die niet significant afwijkt van wat voetbalclubs in het algemeen doen, accepteren ze de contante betalingen zonder registratie.

Zowel barmedewerkers als bestuur zouden ongemerkt bedragen mee kunnen nemen. Martijn zegt dat het bestuur hier al vaker over gesproken heeft; maatregelen (kassa’s, camera’s, etc.) zijn al snel te omslachtig en te duur. De kascommissie adviseert dit iig ook eens met de leden te bespreken.  

Wat de kascommissie betreft kan de penningmeester decharge worden verleend.

Sigrid de Best treedt af als kascommissie lid.

De nieuwe kascommissie bestaat daardoor uit Hans Buskens en Ramon Jaspers. Gert-Jan Paau biedt zich aan als reserve lid.

  1. Vaststellen contributie 2018-2019

Martijn heeft een voorstel, van een verhoging van 5 euro per persoon. Er is een splitsing gemaakt met de senioren en de 35+/45+ spelers. Dit is doordat zij geen kleding van de vereniging krijgen.

Voetbal

 

2018-2019

kleding

totaal

 

Senioren

Veld

€ 154,00

€ 15,00

€ 169,00

 

35+/45+

Veld

€ 104,00

€ 0,00

€ 104,00

 

Sen 35+/45+

Veld

€ 194,00

€ 15,00

€ 209,00

 

Senioren

Veld en Zaal

€ 251,00

€ 15,00

€ 266,00

 

Senioren

Zaal

€ 164,00

€ 15,00

€ 179,00

 

Junioren

 

€ 123,00

€ 10,00

€ 133,00

 

Pupillen

 

€ 113,00

€ 10,00

€ 123,00

 

Mini-pupillen

 

€ 88,00

€ 10,00

€ 98,00

 

Steunend lid

 

€ 40,00

 

€ 40,00

 

Korfbal

 

 

 

 

 

Senioren

 

€ 205,00

€ 15,00

€ 220,00

 

Junioren

 

€ 180,00

€ 10,00

€ 190,00

 

Aspiranten

 

€ 169,00

€ 10,00

€ 171,00

 

Pupillen

 

€ 164,00

€ 10,00

€ 174,00

 

Steunend lid

 

€ 40,00

 

€ 40,00

 

 

Er wordt een opmerking geplaatst vanuit de vergadering:

  • ·         Tommy Kroes geeft aan dat de contributie voor de steunende leden al sinds 2011 op € 40,00 staat, misschien een idee om dit te verhogen. Martijn neemt dit mee, maar wil deze nu nog niet verhogen. 

We besluiten te stemmen over de contributie verhoging, de verhoging wordt aangenomen, iedereen stemt voor.

  1. Vaststellen begroting 2018-2019

Er worden wat punten aangehaald vanuit de begroting voor aankomend seizoen.

Resultatenrekening:

  • ·         Onderhoud gebouwen is meer dan begroot. Hierbij hebben in de kantine nieuw meubilair en inventaris aangeschaft, dit wordt grotendeels gecompenseerd door extra sponsoring hiervoor.
  • ·         Gas/Water en licht lager dan begroot door éénmalige teruggave van de energiebelasting over de afgelopen jaren van ruim 1000 euro
  • ·         Telefoonkosten zijn in zijn geheel vervallen, door een nieuw abonnement voor internet en televisie waar dit in het bedrag bij zit.
  • ·         Representatiekosten, hoger door aanschaf van jubileumspeldjes voor de komende jaren.
  • ·         Zaalhuur hoger, door een steeds stijgende huurprijs voor de korfbal in Overasselt.
  • ·         Aanschaf spelmaterialen, o.a. nieuwe ballen en kleding gekocht, zoals leidersjassen welke gecompenseerd zijn door extra sponsorinkomsten.
  • ·         Sponsorkosten, deze zijn laag door weinig nieuwe sponsoruitingen.
  • ·         Afschrijving terreinen volgend jaar hoger begroot i.v.m. investeringen in regeninstallatie en omheining.
  • ·         Contributie komend jaar lager door aanpassing van 35+ en 45+ voetbal en minder aantal leden
  • ·         Sponsoropbrengsten, hoger door enkele grote bijdrages aan zowel leidersjassen als de nieuwe kantine inrichting, daarnaast had het jeugdtoernooi afgelopen seizoen een hoofdsponsor, voor komend seizoen hebben we deze nog niet dus is dit allerminst zeker.
  • ·         Entreegelden voornamelijk lager door lage bezoekers aantallen van de uitspelende partij
  • ·         Bingo een zeer druk bezochten avond, door de vele gesponsorde prijzen ook nog een hoge opbrengst.
  • ·         Omzet kantine is lager dan afgelopen jaren we zien zeker door het seizoen heen een teruggang van de omzet, de marge is daarentegen wel op peil gebleven. Komend seizoen wel weer hoger doordat we ook weer een derby hebben tegen Overasselt
  • ·         Kantine inkoop (geen verkoop) hoger door aanschaf inventaris, dit wordt grotendeels gecompenseerd door extra sponsoring hiervoor.

Balans

  • ·         Komend jaar willen we investeren in verschillende facetten, hierdoor zal ons banksaldo afnemen, we verwachten hiervoor geen lening aan te hoeven gaan.
  • ·         Er zijn nog enkele posten gereserveerd voor de komende jaren.

Al met al is het jaar positief geëindigd in lijn der verwachting. Complimenten aan iedereen wie hier aan bijgedragen heeft. Voor komend seizoen staat er een - begroting en zullen wij ons best moeten doen, om dit in een positief resultaat te doen veranderen.

We besluiten te stemmen over de begroting, deze wordt aangenomen, iedereen stemt voor. 

  1. Bestuursverkiezing

Martijn Poos is aftredend en herkiesbaar als penningmeester.

Paul Noij is aftredend en herkiesbaar als bestuurslid Voetbalzaken.

Diana Poos heeft aangegeven te willen stoppen als bestuurslid Kantinezaken.

Het bestuur draagt Annemiek Klabbers voor als bestuurslid Kantinezaken. 

Helaas hebben we tot op heden nog geen nieuw bestuurslid Gebouwen en Terreinen gevonden. We blijven zoeken en mocht iemand zich geroepen voelen of iemand anders weten, meld dit dan alsjeblieft.

We gaan over tot het kiezen van de bestuursleden:

Martijn Poos, Paul Noij worden herkozen door de vergadering. Annemiek treedt ook toe tot het bestuur.

Wij wensen Martijn, Paul en Annemiek erg veel succes voor de aankomende tijd.

We bedanken Diana Poos als bestuurslid Kantinezaken. 

11.    Rondvraag

  • ·         Tommy Kroes vraagt aan het bestuur of wij al nagedacht hebben over een rookvrij sportpark, aangezien steeds meer verenigingen aan mee werken. Marieke geeft aan dat dit op de agenda staat voor de volgende bestuursvergadering

Tommy geeft ook aan dat de historie van onze vereniging op de website niet echt meer compleet is. We geven aan dat we hier ook weer een vrijwilliger zoeken, omdat dit wel echt heel veel werk is. Tommy geeft aan dat hij dit wel oppakken. Desire geeft aan dit eventueel met Twan Jetten te kunnen doen, die had zich ook al aangemeld.

  • ·         Peter Verhoeven vraagt zich af waarom SV Heumen Korfbal 1 om 15.00 uur thuis speelt. Dit is verplicht vanuit de KNKV, als men in de topklasse speelt. Misschien is het wel handig om dit aan tegeven bij de scheidsrechters mochten korfbal en voetbal tegelijk thuis spelen, of dit net vervelend is.
  • ·         Jeroen Poos komt toch weer terug op het feit dat SV Heumen Voetbal 1 geen wedstrijden op zondag speelt in de voorbereiding. Dit blijft erg jammer, ook voor de kantine omzet.

Paul neemt dit mee naar Henny Queens voor volgend seizoen.

  • ·         Dennis Kroes vraagt zich af wanneer de toernooien dit seizoen vallen. We geven als bestuur aan dat we dit nog moeten evalueren met de toernooicommissie.

Het was dit jaar een weekend later i.v.m. het feit dat de competitie langer doorliep. Financieel was er ook geen klagen volgens de penningmeester. Voor de buitenlandse teams wordt het wel lastiger in dit weekend, maar goed dat is dit haar goed opgelost, door een dag eerder te beginnen. Dit alles wordt nog geëvalueerd.

Tommy Kroes geeft als opmerking aan dat hij al wel een mail van Piet Wijnakker ontvangen heeft over de datum van het jeugdtoernooi. Helaas weten wij als bestuur van niks.

  • ·         Paul Noij bedankt iedereen voor het vertrouwen nu hij weer herkozen is en wil zeker zijn waardering uitspreken naar het thuisfront.

  1. Afsluiten jaarvergadering

Desiré bedankt iedereen voor zijn of haar komst, we hopen er een mooi en sportief seizoen van te maken.

 

 

 

Bijlagen:
Aanwezigheidslijst jaarvergadering 12-09-2018

Jaarverslag bestuurslid Korfbalzaken seizoen 2017-2018

Jaarverslag bestuurslid Voetbalzaken seizoen 2017-2018

Jaarverslag jeugd coördinator Voetbalzaken seizoen 2017-2018

Afmeldingen jaarvergadering 12-09-2018

Aanwezigheidslijst jaarvergadering 12-09-2018

1.       Desiré Savelkoul
2.       Marieke de Best-Koks
3.       Martijn Poos
4.       Paul Noij
5.       Floor Spanjaards
6.        Diana Poos
7.       Annemiek Klabbers
8.       Jeroen Poos
9.       Tommy Kroes
10.    Chantal Poos
11.    Michel Poos
12.    Paul Kuhnen
13.    Bram Kuhnen
14.    Ronald Peters
15.    Angelina Noij
16.    Peter Verhoeven
17.    Lonneke van de Groes
18.    Bas Cloosterman
19.    Sigrid de Best
20.    Nathalie van Vlodrop
21.    Ivo Zwartjes
22.    Bram van Eldijk
23.    Rob Poos
24.    Gert-Jan Paau
25.    Dennis Kroes 

Jaarverslag bestuurslid Korfbalzaken seizoen 2017-2018

In 2017-2018 zijn we aan het korfbalseizoen begonnen met 1 seniorenteam en 5 jeugdteams: een A1, B1, D1, E1 en F1.

In de zaalcompetitie zijn bijna alle teams in de middenmoot geëindigd, met uitzondering van de D die laatste is geworden en de E die een tweede plaats wist te bemachtigen. De veldcompetitie is bij de jeugdteams opgedeeld in twee helften en het is goed om te zien dat alle teams in ten minste 1 van de 2 helften lang bovenin mee hebben kunnen doen. Voor de F, E en D resulteerde dit uiteindelijk net in een tweede of derde plaats. De oudste jeugdteams wisten allebei 1 keer kampioen te worden: de A in de najaarscompetitie en de B in de voorjaarscompetitie.

Het eerste team kende geen geweldige zaalcompetitie maar heeft zich wel tijdig veilig weten te spelen. In de veldcompetitie is het gelukt om op de derde plaats te eindigen waardoor er in het huidige seizoen op het hoogste niveau van het dameskorfbal, de topklasse, gekorfbald wordt. Ik ben erg trots op deze prestatie.

Ten slotte wil ik iedereen die het afgelopen seizoen iets heeft betekend voor de korfbal hartelijk bedanken en wens ik iedereen een gezellig en sportief nieuw seizoen toe.

 
Jaarverslag Bestuurslid Voetbalzaken seizoen 2017-2018

Heumen 1

Heumen 1 ging dit seizoen dit seizoen proberen om meer wedstrijden in winst om te zetten dan het vorige seizoen, zodat de positieve punten ( trainingsopkomst, spelopvatting en sfeer ) zouden worden gecontinueerd en uitgebouwd. En daar zijn we buiten dat we 5 a 6 punten meer hadden verdiend ruimschoots in geslaagd. de ontwikkeling van de ( meeste ) spelers, trainingsopkomst, spelopvatting en de sfeer hebben daar aan bij gedragen

Met als eindklassering een 7e plaats met 32 punten. En daar mogen we meer dan tevreden over zijn en kijken dus volvertrouwen naar de toekomst. 

Heumen 2

De doelstelling dit seizoen was om de top 3 te halen, dit was het vorige seizoen net niet gelukt. De trainingsopkomst was prima en we keken vol goede moed uit naar onze eerste competitie wedstrijd. Er werd tot de winterstop best wel aardig gespeeld maar we verloren de meeste wedstrijden vaak nipt Een van de vaste supporters zei ze doen toch hun best maar u mot ok een bietje geluk hebben. En deze Supporter heeft ons tijdens de winterstop helaas verlaten. Na de winterstop wonnen we 5 wedstijden achter elkaar waardoor we op de 5e plaats eindigden met 27 punten. We hopen in het nieuwe seizoen alsnog te gaan voor de top 3. Helaas werd dit seizoen voor Heumen 2 gekenmerkt door een 5,6-tal leden die zomaar een paar weken weg bleven of helemaal niets meer van zich lieten horen.

Erg vervelend als je kiest voor een teamsport en je eigen keus niet serieus neemt door je teamgenoten en leiding zomaar in de steek te laten. Blijkbaar beseffen deze mensen zich niet hoeveel tijd er door anderen in de club gestoken wordt om iedereen te kunnen laten voetballen.

Heumen 3

Ook dit jaar bleek Heumen 3 scherp uit de zomerstop te komen en de beker weer uiterst serieus te nemen. Door 2 ruime winstpartijen op de ‘buren’ Eendracht en Overasseltse boys, werd het seizoen goed gestart. De competitie begon echter moeizaam met 3 verliespartijen op rij. Uiteindelijke duurde het tot eind oktober voordat de eerste competitieoverwinning werd geboekt tegen het altijd vervelende Alverna. Achteraf blijkt dit een seizoen geweest te zijn met veel blessures en afmeldingen, waarbij het de hulp van andere teams hard nodig had. Het seizoen werd afgesloten met een 7e plaats en 26 punten Het seizoen 2018/2019 zal Heumen 3 met een verder uitgedunde selectie het in een klasse lager weer proberen om met de prijzen mee te doen.

Heumen 35+

Het 35+ team heeft twee competitiehelften gespeeld. Eerst in het najaar, en daarna in het voorjaar.

Waar binnen het team, gezelligheid, oude tijden herleven en een potje ballen voorop staan spelen men ook voor de winst. Wederom konden er twee titels bij geschreven worden, en zodoende zijn ze al 36 wedstrijden ongeslagen. Wel was het dit jaar harder werken om het team op oorlogssterkte te houden. Maar met de hulp van verschillende gastspelers is het toch gelukt. 

Aankomend jaar wordt alleen de voorjaarscompetitie gespeeld maar daarnaast worden er ook enkele toernooien in de regio gespeeld, en heeft men de stille hoop om ook binnen de club een toernooi te gaan organiseren.

Het team zal aankomend jaar een kleine verandering ondergaan, enkele oudgedienden stoppen, maar we krijgen aan de onderkant weer vers bloed erbij. 

Vanuit het  team worden de scheidsrechters van het afgelopen seizoen, Wilbert en Peter  bedankt voor het fluiten en hopen aankomend jaar weer een beroep op hen te kunnen doen. Het bestuur wordt bedankt voor de goede organisatie m.b.t. het spelen van de thuiswedstrijden

Als wedstrijdsecretaris van SV Heumen wil ik nog een persoonlijke noot toevoegen. Ik ben erg trots op wat er de afgelopen jaren bereikt is en trots op de vele dingen die wij als kleine club nog hopen te bereiken. Echter wil ik ook mijn zorg uitspreken. Zonder de inzet en bereidheid van alle leden kan een club niet draaien. Dit betekent dat er betrokkenheid moet zijn in de ruimste zin. Zet je een keer in voor een taak binnen de vereniging of dat nu een bardienst is of het verkopen van loten. Het kan niet altijd maar door een paar mensen gedragen worden. Maar nog belangrijker is dat je beseft dat je in een team deelneemt aan de activiteiten. Een team waarin iedereen een plekje heeft. En dat team laat je niet zomaar in de steek. Je blijft niet zonder bericht weg van een wedstrijd en het is al helemaal not done als je halverwege het seizoen wegblijft en je niet meer laat zien.

Jaarverslag jeugd coördinator Voetbalzaken seizoen 2017-2018

Jeugdzaken voetbal 17/18:

De jeugd van SV Heumen voetbal ging dit jaar van start met 7 jeugdteams. De teams van de jeugd van SV Heumen worden voornamelijk gekenmerkt door de grote diversiteit in leeftijd vanaf de elftallen. Ook dit jaar was dat weer het geval. Door een ‘dunne’ bezetting in sommige leeftijden blijft een passend aanbod voor alle jeugdleden te bieden, ieder jaar weer een uitdaging. Hierdoor moeten soms jongere spelers bij oudere teams, of vice versa. Voor de spelers en begeleiding is dit soms een lastige situatie, omdat de leeftijdsverschillen in de groep dan erg groot kunnen zijn.

We zien steeds meer dat we als jeugdafdeling aan een bepaalde vraag moeten voldoen. We zien dat er gevraagd wordt om de jongens en meisjes op sociaal maatschappelijk gebied, het samen voetballen met vriendjes, maar ook op sportprestatie gebied, het aanbieden van een passend niveau qua training en wedstrijd, een goed programma aan te bieden. Het één kan wel eens haaks staan op het ander, dus we proberen hier een zo goed mogelijke invulling aan te geven. Door invulling te gaan geven aan de verschillende acties willen wij de volgende ambitie nastreven: ‘Plezier en kwaliteit van alle kinderen op voetbalgebied optimaliseren en behoud van een gezond verenigingsleven.’

Dit seizoen is de jeugdcommissie uitgebreid naar een vierkoppige afdeling. Deze uitbreiding werd vormgegeven met de aanvulling van Michel Poos (Techniek), Gert-Jan Paau en Inge van Dreumel (beide communicatie). Deze aanvulling hebben we noodzakelijk geacht om meerdere activiteiten op te kunnen pakken van de jeugdcommissie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het organiseren van ouderavonden, extra trainingen voor de jeugd, eenduidige communicatie richting trainers, ouders en spelers.

Over het geheel van het jaar gezien, kunnen we terugkijken op een jaar met verschillende sportief succesvolle momenten. Vol met overwinningen, sportief succes in de zaal en op het veld, met ook bijna-kampioenen, de "hard gewerkt, maar er zat niet meer in" en enkele sportieve strubbelingen.

Ook afgelopen seizoen hebben we helaas afscheid moeten nemen van verschillende leden. Grotendeels afmeldingen vanuit één team. Om dit te voorkomen hebben we als jeugdcommissie, helaas tevergeefs, nog verscheidene acties ingezet. Ik denk dat eenieder geprobeerd heeft om op zijn of haar manier een zo goed mogelijke invulling te geven aan een oplossing, alleen dat de situatie onhoudbaar was.

Kijkend naar het afgelopen jaar, wil ik eenieder bedanken die zich heeft ingezet voor het jeugdvoetbal binnen SV Heumen. Van kantinemedewerkers tot “knokploeg” en van scheidsrechter tot kledingcommissie. Zonder hun inzet, kan een vereniging niet draaien. Dat moeten we koesteren. Af en toe denk ik dat het soms wordt vergeten dat er mensen zijn die iedere week vaak twee avonden en een zaterdag mee aan het helpen voor het plezier van deze kids.  Laten we dit niet uit het oog verliezen. Ik wil dan ook in het bijzonder de jeugdtrainers en leiders bedanken voor hun inzet afgelopen jaar.

We hopen op weer een sportief en plezierig seizoen voor het komende jaar. Bij voorbaat iedereen bedankt voor jullie inzet.

Namens de jeugdcommissie,

Niels Kuiltjes, Jeugdcoördinator
 

Afmeldingen jaarvergadering 12 september 2018 

  1. Inge van Dreumel
  2. Stina Jaspers
  3. Ferdi Roelofs
  4. Twan Kesseler
  5. Natasja en Leon Terlouw
  6. Daan van Ruitenbeek
  7. Jos Verhoeven
  8. Kees en Anke van Dijk
  9. Anouk Verhoeven
  10. Jorieke Francissen
  11. Marc en Linda Leenders
  12. Mathieu de Best
  13. Arjen Keidel en Leonie Jetten
  14. Ramon en Roniek Jaspers
  15. Nadia Verhoeven en Thijs Bos
  16. Manon Verhoeven en Nicky van der Groes
  17. Christian Kroes
  18. Joice Kroes-Jaspers
  19. Chretien en Janine Velthuizen
  20. Marcel en Gerdien Kesseler
  21. Niels Kuiltjes
  22. Familie F Paau
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!