Nieuwe overwinning voor Heumen

6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Door een 3-2 overwinning op Ewijk heeft Heumen de aansluiting met de middenmoot/subtop in de 4e Klasse gevonden. Het was de tweede overwinning op rij voor Heumen en er viel weinig op aan te merken. Enige minpunt was dat Heumen weigerde de wedstrijd al in de eerste helft in het slot te gooien.

Heumen begon opnieuw in dezelfde formatie als in de afgelopen twee wedstrijden. En evenals tegen UHC probeerde de ploeg al vroeg druk te zetten op de defensie van de tegenstander. Opnieuw bleek dit een goed strijdplan want mede hierdoor wist Heumen veel kansen te creëren. Lars Eggenhuizen kreeg de eerste kans na goed voorbereidend werk van Lars ter Steege maar hij stuitte op de doelman. Even later kwam een goede aanval terecht bij de mee naar voren geslopen Nicky Janssen-Bouwmeester, echter ging zijn poging hoog over het Ewijk-doel. Het kansenfestijn was hiermee nog niet voorbij want opnieuw was het Lars Eggenhuizen die oog-in-oog stond met de doelman. Maar net als de eerste keer kwam de doelman als winnaar uit de strijd.

Zo nu en dan was het ook Ewijk dat kansjes kreeg. Het gevaar kwam vooral uit corners en vrije trappen, maar doelman Robin Tsaganos hoefde lange tijd niet echt in actie te komen. Even later hoefde hij dit opnieuw niet, omdat hij kansloos was op een poging vanaf de rand van de zestienmeter. Maar gelukkig voor de Heumen-doelman stuiterde de bal via de onderkant van de lat uit het doel. Het was een van de weinige momenten dat Heumen echt in de problemen kwam. Gelukkig volgde voor de pauze nog de beloning voor Heumen in de vorm van de openingstreffer. Luuk Poos lanceerde zijn broer Daan Poos richting het Ewijkse doel en hij schoot de bal beheerst tegen de touwen.

In de tweede helft speelde Heumen tegen de zon in en dit was voor Ewijk het signaal iets opportunistischer te gaan spelen. Maar net als voor de rust, zorgde de vele hoge ballen niet direct voor gevaar. Na ongeveer een uur spelen wist Heumen in de omschakeling Luuk Poos te bereiken in het strafschopgebied. Die ging over het been bij een verdediger en Lars ter Steege schoot de toegekende strafschop feilloos binnen. De 2-0 gaf Heumen nieuwe energie en niet veel later volgde direct ook de 3-0. Harm Franken wist een ingooi met het hoofd te verlengen richting Lars Eggenhuizen, die op zijn beurt Luuk Poos kon bereiken. Luuk Poos bleef alleen voor de doelman uiterst rustig en schoof de bal langs de keeper. De 3-0 leek de beslissing in de wedstrijd te zijn, maar niets bleek minder waar.

Met nog een kwartiertje op de klok kwam Ewijk terug in de wedstrijd. Uit een hoekschop kon een speler de 3-1 inkoppen. Vlak voor tijd werd het zelfs nog even echt spannend toen de Heumense defensie de bal niet lekker weggewerkt kreeg. Heumen werd nu gedwongen om met man en macht de 3-2 over de streep te trekken. Het leverde nog een paar hachelijke momenten op maar uiteindelijk wist de ploeg de drie punten in Heumen te houden. En op basis van de hele wedstrijd viel daar weinig op aan te merken.

Door de winst stijgt Heumen naar plek 7 op de ranglijst en nestelt de ploeg zich stevig in de middenmoot. Aankomende zondag kan de weg naar boven verder worden ingeslagen. Heumen gaat dan op bezoek bij mede-middenmoter Roda’28 uit Winssen. Aan de locatie zal het niet liggen: op het sportpark van Roda’28 veroverde Heumen vorig seizoen het ticket naar de 4e Klasse door Victoria’25 in de allerlaatste minuut te verslaan. Aanvang aanstaande zondag is 14.00 uur.

43: 1-0 Daan Poos

62: 2-0 Lars ter Steege (pen.)

66: 3-0 Luuk Poos

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Karsten Savelkoul; Lars ter Steege (Benjamin van Triest), Daan Poos, Pim Geurts; Lars Eggenhuizen (Juul Peters), Harm Franken, Luuk Poos.