Heumen moet naar onderen kijken na nederlaag tegen NSVV FC Kunde

6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Na een 0-4 thuisnederlaag tegen NSVV FC Kunde is Heumen gedaald naar de 10e plek op de ranglijst. Met nog twee lastige wedstrijden voor de winsterstop op het programma, moet Heumen even pas op de plaats maken.

Bij Heumen stonden er een drietal nieuwe namen aan de aftrap. In vergelijking met de wedstrijd tegen Roda’28 beginnen Jens Peters, Nicky Janssen-Bouwmeester en Juul Peters in de basis. Dit ging ten kosten van Robin Tsaganos, Karsten Savelkoul en Benjamin van Triest. In tegenstelling tot gebruikelijk dit seizoen, was Heumen nu vanaf het eerste fluitsignaal bij de les. En in plaats van een vroege tegengoal is het zelfs Heumen dat de beste kansen wist te creëren. Tweemaal is Lars ter Steege betrokken bij het gevaar. Bij de eerste actie valt een voorzet van hem bijna bij de tweede paal binnen. Een tweede voorzet belandde op het hoofd van Juul Peters die de bal voorlangs kopte.

Toch viel de eerste goal van de wedstrijd aan de andere kant. De Kunde-aanvoerder draaide zich knap vrij in het Heumense zestienmetergebied en schoot de bal in de korte hoek achter doelman Jens Peters. Dit doelpunt gaf de uitploeg vertrouwen en in het restant van de eerste helft kwam Heumen dan ook niet meer echt in het spelbeeld voor. Heumen moest vooral verdedigen en tegenhouden terwijl Kunde kansen kreeg om de score te verdubbelen. Even leek het ook 0-2 te worden, maar een doelpunt werd terecht afgekeurd na een overtreding op Jens Peters. De ruststand bleef dan ook 0-1.

De tweede helft leek in grote lijnen wel op die van vorige week tegen Roda’28. Heumen nam het initiatief en drukte de tegenstander terug op eigen helft. Dit leidde tot een aantal kansen op de gelijkmaker. Juul Peters stuitte bij een een-tegen-een-situatie op de Kunde-doelman, Lars ter Steege zag een volley net over het doel gaan en ook Lars Eggenhuizen wist met zijn poging het doel niet te vinden. Heumen liet Kunde wankelen, had de kansen om gelijk te maken, maar moest uiteindelijk toch capituleren. In de laatste twintig minuten kreeg de ploeg nog drie treffers om de oren. De 0-2 viel nadat een voorzet in de zestienmeter bleef liggen en vervolgens achter Jens Peters kon worden geschoten. De 0-3 kwam voort uit een te zachte terugspeelbal en de 0-4 viel nadat een voorzet per ongeluk bij de tweede paal in het net belandde. Heumen zette hier nog wel een grote kans voor Harm Franken tegenover maar ook die ging er niet in.

Heumen had dus zeker in behoorlijke delen van de wedstrijd zicht op minstens een punt, maar vergat zichzelf op de juiste momenten te belonen. De 0-4 nederlaag was daarom enigszins geflatteerd, maar zorgt er wel voor dat Heumen pas op de plaats moet maken op de ranglijst. Voor de winterstop volgen er voor Heumen twee op papier lastige wedstrijden. Op 11 december komt koploper Krayenhoff op bezoek, maar eerst gaat Heumen volgende week op bezoek bij Germania. De aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur.

Opstelling Heumen: Jens Peters; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren (Benjamin van Triest), Stef Arts (Karsten Savelkoul); Lars ter Steege, Daan Poos, Pim Geurts; Lars Eggenhuizen, Harm Franken, Juul Peters (Tycho Pouwels).