Slordig Heumen verliest van DIOSA

6613AR
BALGOIJ
tel. 024-6415549

Heumen heeft de derbywinst van vorige week geen mooi vervolg kunnen geven. In een rommelige en slordige wedstrijd ging de ploeg met 2-1 onderuit op bezoek bij DIOSA. Wel vielen er twee debutanten te noteren. Jeugdspelers Ted Konings en Juul Peeters maakten hun Heumen-debuut.

Door blessures en afwezigheden ontbraken bij Heumen Huub Spanjaards, Stef Besems, Stef Arts en Nicky Janssen-Bouwmeester. De ploeg leverde hierdoor behoorlijk wat ervaring in en zag met Tycho Pouwels, Ted Konings en Juul Peeters flink wat jonge koppies op de reservebank zitten. Op het hobbelige hoofdveld in Balgoij startte de wedstrijd uiterst rommelig. Zowel Heumen als DIOSA hadden ontzettend veel balverlies en slaagden er daardoor niet in om gevaar voor het doel te stichten. Het eerste noemenswaardige moment komt op naam van Harm Franken die de bal uit een korte corner net naast het doel kopt. Niet veel later heeft doelman Robin Tsaganos een goede redding in huis op een afstandsschot van de thuisploeg.

Het venijn van de eerste helft bleek in de staart te zitten. Voor beide doelen vonden nog een aantal hachelijke momenten plaats. DIOSA liet een goede aanval over de rechterflank zien, maar een goede voorzet werd over het doel geschoten. Daarnaast had Heumen geluk dat een kopbal van DIOSA op de lat belandde. Heumen stelde daar ook twee goede pogingen tegenover. Pim Geurts zag een schot vanaf ongeveer dertig meter net over het doel verdwijnen. En Luuk Poos had pech dat een poging nog net geblokkeerd kon worden door een verdediger van DIOSA. Zodoende gingen de ploegen rusten met een 0-0 tussenstand.

Zoals wel vaker dit seizoen is de start van de tweede helft van Heumen stroef te noemen. DIOSA had Heumen al gewaarschuwd met een nieuwe poging op de lat, maar niet veel later viel alsnog de 1-0 voor de thuisploeg. De behendige DIOSA-spits creëerde ruimte voor zichzelf en wist met een goede steekbal een vrijstaande speler te bereiken. Die schoot diagonaal de bal hard binnen achter de kansloze Heumen-doelman. Voor Heumen leek het een vervelende middag te worden, maar het was DIOSA zelf dat Heumen terug in de wedstrijd hielp. Na een onnodige overtreding op het middenveld kreeg een speler van de thuisploeg zijn tweede gele kaart en dus mocht Heumen nog ongeveer een halfuur met een man meer spelen. Heumen pakte op dit moment direct ook het initiatief en ging op zoek naar de gelijkmaker.

Luuk Poos kreeg de eerste kans maar zag een vrije trap knap gered worden door de doelman. Daarna was het de beurt aan Harm Franken om het DIOSA-doel onder vuur te nemen maar ook zijn schot leverde geen treffer op. Toch zou het Heumen lukken om de 1-1 op het bord te zetten. Na een aanval uit het boekje – Glenn van Dooren stuurde Rick Kersten de diepte in, die haalde de achterlijn en zette de bal goed voor – gleed Harm Franken de gelijkmaker binnen. Met nog twintig minuten op de klok leek Heumen nu goed zicht te hebben op een driepunter, maar typerend voor deze voetbalmiddag gebeurde er iets geheel onverwachts. Een halve minuut na de Heumense treffer stond de ploeg namelijk alweer achter. Miscommunicatie in de achterhoede zorgde ervoor dat een DIOSA-aanvaller op doelman Robin Tsaganos kon aflopen en de 2-1 binnen schoof.

In het restant van de wedstrijd ging Heumen op zoek naar een nieuwe gelijkmaker, maar tot echt uitgespeelde kansen zou de ploeg niet meer komen. Ook niet nadat jeugdspelers Ted Konings en Juul Peeters hun Heumen 1-debuut hadden gemaakt. In hun eerste minuten kregen ze van DIOSA een lesje ‘wedstrijd ontregelen’. De thuisploeg had alle registers opengetrokken om de drie punten over de streep te trekken en liet de wedstrijd met veel overtredingen en tijdrekken doodbloeden.

Heumen was dus niet in staat om de overwinning van vorige week een mooi vervolg te geven. De mogelijkheden lagen er deze middag ondanks een groot aantal afwezigen wel, maar de ploeg was niet scherp genoeg om de wedstrijd naar hun hand te zetten. Heumen heeft nu een weekje vrij en hoopt over twee weken weer een aantal afwezige spelers terug te zien op het veld. Op zondag 30 oktober wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen SC Millingen. Aanvang 14.00 uur.

62: Rode kaart DIOSA

71: 1-1 Harm Franken

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Benjamin van Triest (Ted Konings), Glenn van Dooren, Karsten Savelkoul; Lars ter Steege, Daan Poos, Pim Geurts; Lars Eggenhuizen (Juul Peeters), Harm Franken, Luuk Poos.