Onnodige tegendoelpunten bezorgen Heumen valse start

OSC 1 (zon)

4e klasse E

25 september 2022 14:00

J.L.A.C.W. Leerentveld

Sportpark De Toppenberg
Maasstraat 9 B
6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

De rentree van Heumen in de 4e Klasse is begonnen met een domper. Op eigen veld werd met 2-4 verloren van OSC. Een ongelukkige eigen goal in de eerste minuut zorgde ervoor dat Heumen de hele wedstrijd achter de feiten aan bleef lopen.

De wedstrijd begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de onlangs overleden Fons Kuhnen. Bij Heumen ontbraken Rick Kersten en Stef Besems vanwege een blessure. In vergelijking met het vorige seizoen stuurde de nieuwe trainer Rob Ernst Benjamin van Triest als rechtsback het veld op en verscheen Lars Eggenhuizen in de spits. De start van Heumen was nogal ongelukkig te noemen. Al binnen een minuut was het namelijk de onfortuinlijke Benjamin van Triest die de bal ongelukkig achter zijn eigen doelman schoof. De extreem vroege 0-1 zorgde ervoor dat Heumen al snel in de aanval moest en een paar tandjes bijschakelde. Heumen won veel duels, was vaak op de helft van OSC te vinden en kreeg ook wel een paar kansen. Bijvoorbeeld een kopbal van Luuk Poos, na goed voorbereidend werk van Huub Spanjaards en Karsten Savelkoul. Niet veel later komt vrijwel uit het niets toch OSC op 0-2. De Heumense defensie krijgt de bal niet goed weggewerkt, waarna een speler van OSC de bal achter doelman Robin Tsaganos kon schuiven. Heumen is hierdoor aangeslagen en komt in het restant van de eerste helft ook niet meer aan voetballen toe. OSC profiteert hier optimaal van en lijkt de wedstrijd nog voor de pauze te beslissen. Geheel vrijstaand kan de spits namelijk de 0-3 inkoppen.

Na de pauze komt Heumen echter prima uit de kleedkamer. Lars ter Steege krijgt meteen al een goede schietkans maar zijn bal gaat over. Niet veel later maakt de ploeg dan alsnog de eerste goal van het seizoen. Daan Poos wordt in het strafschopgebied in de rug gelopen en Lars ter Steege benut de toegekende penalty. Heumen gaat vervolgens fanatiek op zoek naar de aansluitingstreffer. Tycho Pouwels krijgt hiervoor de kans maar hij schiet de bal op de doelman. Daarna volgt bijna het hoogtepunt van de middag wanneer Luuk Poos besluit het vanaf een paar meter over de middenlijn te proberen. Zijn inzet is bijna perfect maar belandt helaas voor Heumen niet in het doel maar op de paal. En doordat Heumen verzuimde de treffer te maken, trad een oude voetbalwet in werking: dan krijg je de bal juist zelf om de oren. Een kwartier voor tijd besliste OSC namelijk de wedstrijd door uit een tegenstoot de 1-4 te maken. Het slotakkoord van de wedstrijd is echter nog voor Heumen. Lars Eggenhuizen wist met zijn 2-4 de score nog een klein beetje dragelijker te maken voor de thuisploeg.

Heumen wist de openingswedstrijd dus niet te winnen en kan zichzelf vooral verwijten dat het de doelpunten te makkelijk incasseerde. Verder deed de ploeg niet veel onder voor OSC. Aankomende zondag vervolgt Heumen de competitie met een uitwedstrijd bij de kampioen van de 5e Klasse van vorig seizoen, SVO’68/VVLK. Deze wedstrijd wordt om 14.30 uur gespeeld op het sportpark in Leuth.

1: 0-1 (e.d.)

48: 1-3 Lars ter Steege (pen.)

85: 2-4 Lars Eggenhuizen

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Benjamin van Triest (Glenn van Dooren), Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Karsten Savelkoul; Tycho Pouwels (Harm Franken), Lars ter Steege, Pim Geurts, Daan Poos; Lars Eggenhuizen, Luuk Poos.