Spectaculaire derby bezorgt Heumen eerste drie punten

Overasseltse Boys 1 (zon)

4e klasse E

9 oktober 2022 13:00

H.J. Jung

Sportpark De Toppenberg
Maasstraat 9 B
6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

In een waar doelpuntenfestijn wist Heumen af te rekenen met buurman Overasseltse Boys. Vooral na de pauze volgden de doelpunten elkaar in hoog tempo op. De 5-3 overwinning leverde Heumen de eerste drie punten van het seizoen op.

Bij Heumen ontbraken Stef Besems en Huub Spanjaards vanwege een blessure. Daar stond tegenover dat Rick Kersten wel weer fit genoeg was om in de basis te beginnen. En zoals het bij een echte derby hoort, werd de opkomst van de spelers begeleid door het nodige vuurwerk. Desondanks was het begin van de wedstrijd rustig te noemen. Beide ploegen begonnen voorzichtig en echte kansen werden er nauwelijks gecreëerd. Na een kwartier werd de wedstrijd opengebroken door Overasseltse Boys. Een voorzet vanaf de linkerflank kon bij de tweede paal worden binnengekopt. De 0-1 achterstand was voor Heumen het teken om initiatief te nemen. Langzaam maar zeker kreeg de ploeg meer grip op de wedstrijd en de gebroeders Poos zorgden ervoor dat na ruim een halfuur de gelijkmaker op het bord stond. Een voorzet van Daan Poos werd door een verdediger van Overasseltse Boys compleet gemist waarna Luuk Poos de bal over de doelman heen kon wippen.

Waren de twee doelpunten in de eerst helft nog redelijk beschaafd te noemen, na de rust barstte de derby pas echt goed los. Niet voor de eerste keer dit seizoen startte Heumen stroef en stond het al binnen een paar minuten tegen een nieuwe achterstand aan te kijken. Een hoekschop kon vrij worden ingekopt en van dichtbij was het een speler van Overasseltse Boys die de 1-2 kon binnenlopen. Heumen moest opnieuw in de achtervolging en opnieuw lukte het de ploeg om binnen een kwartier gelijk te maken. Nu was het Luuk Poos die de assist verzorgde en rondde Daan Poos, na een knappe kapbeweging, vakkundig af. De 2-2 was voor Heumen het signaal door te drukken. Trainer Rob Ernst bracht met Harm Franken een extra aanvaller binnen de lijnen en zag zijn keuze al snel goed uitpakken. Met een van zijn eerste balcontacten schilderde Harm Franken een voorzet van Lars Eggenhuizen namelijk bekwaam de bovenhoek van het Overasseltse doel in.

Heumen stond zodoende voor het eerst deze middag op voorsprong en stoomde door om de wedstrijd te beslissen. Hier kreeg de ploeg al snel een paar goede kansen voor, maar onder andere twee kopballen van Harm Franken troffen geen doel. De vierde Heumense goal kon echter niet uitblijven en na zo’n 70 minuten leek Luuk Poos de wedstrijd te beslissen. Een vrije trap vanaf de zijkant stuiterde door het Overasseltse strafschopgebied, werd door niemand aangeraakt en verdween bij de tweede paal in het doel. Heumen leek de wedstrijd eenvoudig onder controle te houden maar uit het niets volgde zo’n tien minuten voor tijd toch de aansluitingstreffer. Met de 4-3 op het bord maakte het drukbezette sportpark zich op voor een spannende slotfase. Gelukkig was Heumen op tijd weer bij de les en vlak voor tijd was het Lars ter Steege die een vrije trap kiezelhard via de onderkant van de lat het doel in ramde. Ook na de 5-3 kreeg Heumen nog een paar goede kansen, maar zowel Luuk Poos als Lars Eggenhuizen wisten de score niet verder uit te bouwen.

Door de spectaculaire derbywinst mocht Heumen de eerste drie punten van het seizoen bijschrijven. Hierdoor haakt de ploeg aan bij een grote groep met eveneens drie punten. Volgende week volgt er een nieuwe clash met een club uit de regio. Dan gaat Heumen op bezoek bij het nog puntloze DIOSA. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.

32: 1-1 Luuk Poos

62: 2-2 Daan Poos

64: 3-2 Harm Franken

71: 4-2 Luuk Poos

88: 5-3 Lars ter Steege

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Karsten Savelkoul (Stef Arts); Benjamin van Triest (Harm Franken), Lars ter Steege, Pim Geurts, Daan Poos; Lars Eggenhuizen, Luuk Poos.