Tweede nederlaag voor Heumen op bezoek bij SVO'68/VVLK

SSA-SJO SVO'68/VVLK 1 (zon)

4e klasse E

2 oktober 2022 14:30

W. Langendonk

Sportpark De Duffelt
Pastoor van Tielstraat 10
6578AL
LEUTH
tel. 024-6631217

Ook de tweede wedstrijd is het Heumen niet gelukt de eerste punten van het seizoen bij te schrijven. Op bezoek bij een samenvoeging van de twee verenigingen die vorig seizoen op de eerste en tweede plek in de 5e Klasse eindigde, verloor Heumen met 3-1.

Bij Heumen ontbraken opnieuw de geblesseerden Rick Kersten en Stef Besems. Ook de zieke Mitchell Hermens moest de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. De wedstrijd start met veel balbezit voor de combinatieploeg uit Ooij en Leuth. Binnen enkele minuten lijkt de eerste treffer ook al op het scorebord te staan, maar deze wordt afgekeurd wegens buitenspel. Heumen krijg niet veel later zelf een grote kans wanneer Lars Eggenhuizen alleen op de doelman af kan gaan na een mooie pass van Daan Poos. Het vroege schot van Lars Eggenhuizen gaat net naast de paal.

De levendige eerste helft krijgt een passend vervolg met een fraai afstandsschot van de thuisploeg. Doelman Robin Tsaganos grijpt echter stilistisch in en pakt de bal uit de bovenhoek. Toch is het SVO’68/VVLK dat niet veel later op voorsprong komt. Een lange bal wordt verlengd en kan door een vrijstaande speler binnen de zestienmeter worden ingeschoten. De ellende is hiermee voor Heumen nog niet voorbij want al snel wordt de voorsprong voor de thuisploeg verdubbeld. Vanuit de omschakeling weet SVO’68/VVLK een speler vrij de spelen op de rand van het strafschopgebied en deze schiet de bal achter Robin Tsaganos. Voor Heumen ziet het er dan niet goed uit, maar nog voor de pauze volgt de aansluitingstreffer. Na een mooie assist van Lars ter Steege is het Lars Eggenhuizen die de 2-1 aantekent. Toch volgen er nog twee schrikmomentjes voor de rust voor Heumen. Eerst wordt een bal uit een Ooijs-Leuthse hoekschop nipt over gekopt. Niet veel later moet aanvoerder Huub Spanjaards de strijd staken. Hij verlaat geblesseerd het veld en wordt vervangen door Glenn van Dooren.

Na de thee volgt een volstrekt tegenovergestelde tweede bedrijf. Waar de eerste helft levendig en voetballend best om aan te zien was, stond de tweede helft vooral bol van vrije trappen, blessurebehandelingen en opstootjes. Hierdoor wordt er bijna niet meer gevoetbald en zijn de kansen op een paar vingers te tellen. De treffer waarmee SVO’68/VVLK de wedstrijd na ruim een uur spelen in het slot gooit is dan ook niet eens een echte kans te noemen, maar is een afstandsschot dat doelman Robin Tsaganos te machtig is. In het vervolg van de wedstrijd zou verder niet veel meer gebeuren, behalve een opnieuw wegens buitenspel afgekeurde goal van de thuisploeg en een kopkans voor Heumen die net over het doel gaat. De eindstand van 3-1 blijft hierdoor op het bord staan.

Volgende week wacht voor Heumen een nieuwe kans op de eerste punten. De uitdaging is mooi want op het eigen sportpark staat ‘De Derby’ tegen Overasseltse Boys op het programma. Aanvang van de wedstrijd is extra vroeg. Er wordt om 13.00 uur gestart.

38: 2-1 Lars Eggenhuizen

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Benjamin van Triest, Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards (Glenn van Dooren), Karsten Savelkoul; Tycho Pouwels, Lars ter Steege (Harm Franken), Pim Geurts, Daan Poos; Lars Eggenhuizen, Luuk Poos.