Heumen wint afgetekend van SCD’33

6653CC
DEEST
tel. 0487-513161

Het jaar 2022 bracht Heumen tot nu toe één overwinning, twee gelijke spelen en een nederlaag. Afgelopen zondag voegde Heumen daar een tweede overwinning aan toe, door in Deest met 1-4 van SCD’33 te winnen. Smet op de overwinning was het uitvallen van doelman Thijs van Eldijk.

In de uitwedstrijd bij de hekkensluiter kon Heumen niet beschikken over de zieke Stef Besems en Pim Geurts. Toch was Heumen vanaf minuut één de bovenliggende partij en had het veelvuldig de bal. En ondanks een nieuwe tegenslag – het vroege uitvallen van Tycho Pouwels die werd vervangen door Ted Koenen – verliep de eerst helft lange tijd vrijwel probleemloos. Al na tien minuten krijgt Lars ter Steege de eerste goede schietkans. Daarna volgde er een tsunami aan hoekschoppen die telkens door Luuk Poos gevaarlijk voor het doel werden geslingerd. Harm Franken leek een van deze ballen al binnen te koppen, maar die bal ging nog net naast. Niet veel later lukte het hem wel de verdiende 0-1 binnen te koppen, ditmaal uit een mooi voorgegeven vrije trap van Luuk Poos.

Na ruim 35 minuten spelen verdubbelt Heumen de marge wanneer Joep van Dam de 0-2 kalm binnen schiet. De ploeg lijkt in een riante positie de kleedkamer op te kunnen zoeken, maar het venijn van de eerste helft blijkt in de staart te zitten. Plots meldde de thuisploeg zich veelvuldig op de helft van Heumen en een duwfoutje van Ted Koenen werd bestraft met een strafschop. Deze werd vakkundig ingeschoten waardoor de ruststand toch 1-2 was.

Ook de tweede helft begint voor Heumen niet goed. Doelman Thijs van Eldijk moest het veld al snel verlaten na een harde botsing met een speler van SCD’33. Achteraf bleek het te gaan om een breuk in zijn wijsvinger. Tweede doelman Robin Tsaganos nam zijn plek onder de lat in en liet zien meteen bij de les te zijn door een kopbal van dichtbij uit zijn doel te tikken. Heumen leek te beseffen dat er weer een tandje bijgeschakeld moest worden en begon na dit moment weer de overhand te krijgen. Na een overtreding op Daan Poos kreeg Heumen een terechte strafschop, die door Lars ter Steege werd benut. Na de 1-3 werd het voor Heumen al snel nog eenvoudiger, nadat een speler van SCD’33 van het veld werd gestuurd na een harde tackle op Lars ter Steege. Met wat verse krachten in het veld voetbalde Heumen de wedstrijd vervolgens gedecideerd uit. Invaller Daan Krijnen had met een van zijn eerste balcontacten bijna de 1-4 op zijn schoen, maar het schot werd prima gepakt door de SCD-doelman. Niet veel later had hij alsnog een aandeel in de vierde Heumense goal door een lange bal door te koppen op Daan Poos. Zijn voorzet werd vervolgens door Joep van Dam binnengelopen.

Voor SCD’33 was de gifbeker hiermee nog niet leeg, want vlak voor tijd zagen zij ook een tweede speler met een tweede gele kaart van het veld gestuurd worden. Uiteraard kwam de overwinning van Heumen geen moment meer in gevaar en dus was het al met al een zorgeloze middag voor de mannen van Henny Queens. Door de drie punten nestelt Heumen zich in de brede subtop. Aankomende zondag komt Niftrik op bezoek op Sportpark de Toppenberg. Aanvang 14.00 uur.

25: 0-1 Harm Franken

34: 0-2 Joep van Dam

44: 1-2 (pen.)

61: 1-3 Lars ter Steege (pen.)

84: 1-4 Joep van Dam

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Stef Arts (Glenn van Dooren); Joep van Dam, Lars ter Steege (Daan Krijnen), Tycho Pouwels (Ted Koenen); Daan Poos, Harm Franken, Luuk Poos.