Valse start voor Heumen tegen SVO’68

6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Heumen is het seizoen 2021-2022 begonnen met een thuisnederlaag tegen SVO’68. Na een zwakke eerste helft volgde een betere tweede helft, maar het was niet genoeg om de punten in Heumen te houden.

De thuisploeg koos ervoor om de gasten uit de Ooij op eigen helft op te vangen en liet het initiatief in de eerste helft aan SVO’68. Dit zorgde voor een wedstrijd waarin niet heel erg veel hoogtepunten vielen te noteren. SVO’68 had logischerwijs wat meer de bal en zorgde met name via voorzetten en ballen achter de Heumense defensie zo nu en dan voor gevaar. Er ontstonden een paar hachelijke situaties voor het doel maar telkens was Thijs van Eldijk net op tijd meester over de situatie. Of had hij het geluk dat een bal net niet over de Heumense doellijn stuiterde en nog op tijd weggewerkt kon worden. Aan de andere kant probeerde Heumen vooral via de opstomende Joep van Dam gevaar te stichten, maar veel uitgespeelde kansen leverde het de ploeg niet op. Luuk Poos raakte met een inzet de buitenkant van de paal en ook Rick Kersten kreeg een schietkans. Zijn schot werd in de korte hoek gekeerd door de doelman van SVO’68.

Niet geheel verrassend was het dan ook de uitploeg die de leiding nam. Lars ter Steege was te laat bij het ingaan van een duel in de zestienmeter en de bal ging op de stip. Heumen had even tijd nodig om de 0-1 te verwerken en zou voor de rust verder niets meer creëren. De pauze kwam Heumen dan ook goed uit en het strijdplan werd duidelijk bijgesteld. Het Heumen van de tweede helft was feller, fanatieker en duidelijk op zoek naar doelpunten. De Ooijse gasten werden meer onder druk gezet en steeds vaker dook Heumen gevaarlijk op voor het doel.

Uiteindelijk was het invaller Harm Franken – hij kwam in het veld voor de in de rust ingevallen Max Janssen-Reinen, maar die moest al na enkele minuten de strijd staken – die bij de tweede paal een goede lange bal tot doelpunt promoveerde. Na de 1-1 had Heumen de smaak te pakken en ging het op zoek naar meer. Even leek er een vrije doortocht voor Lars Eggenhuizen te ontstaan, maar een discutabel vlagsignaal zorgde ervoor dat het niet zo ver kwam. Extra zuur voor Heumen was het, dat niet veel later het doelpunt juist aan de andere kant viel. Het zorgde ervoor dat de thuisploeg opnieuw in de achtervolging moest.

Heumen deed dit fanatiek en speelde bij vlagen opportunistisch. Voorzetten, corners en verre ingooien van Glenn van Dooren bombardeerden de Ooijse zestienmeter. Het zorgde voor halve kansen en onoverzichtelijke situaties, maar helaas voor Heumen niet voor doelpunten. Zo heerste er na de wedstrijd een teleurstellend gevoel. Een punt was terecht geweest, maar gelukkig volgt er aanstaande zondag alweer een nieuwe kans. Dan gaat Heumen op bezoek bij Niftrik. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.

31: 0-1 (pen.)

59: 1-1 Harm Franken

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Joep van Dam, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Nicky Janssen-Bouwmeester; Rick Kersten, Lars ter Steege, Daan Poos, Stef Besems (Max Janssen-Reinen / Harm Franken); Luuk Poos, Lars Eggenhuizen.