Offday voor Heumen op bezoek bij WVW

6551BE
WEURT
tel. 024-6773331

Het door blessures en schorsingen geteisterde Heumen leed op bezoek bij WVW een gevoelige 5-2 nederlaag. De ploeg wist een 2-0 achterstand nog weg te poetsen, maar moest daarna toezien hoe de thuisploeg opnieuw de leiding nam en uitliep naar een ruime overwinning.

De lijst bij afwezigen bij Heumen groeide de afgelopen week gestaag. Huub Spanjaards, Nicky Janssen-Bouwmeester, Stef Besems en Max Janssen-Reinen ontbraken door blessures en Luuk Poos zat nog een schorsing uit. Mede hierdoor maakte JO17-speler Tycho Pouwels zijn debuut in de basis. Heumen startte onwennig aan de wedstrijd en keek al snel tegen een achterstand aan. De achterhoede verkeek zich op een lange bal waardoor de spits van WVW de bal achter doelman Thijs van Eldijk kon werken. Niet lang daarna kon Heumen op gelijke hoogte komen, maar schoot Lars Eggenhuizen de bal met buitenkant links in het zijnet. WVW bleek een stuk doortastender en sloeg na een hoekschop opnieuw toe. De 0-2 was voor Heumen alles behalve de nekslag, want juist na deze goal begon de ploeg beter te voetballen. De beloning hiervoor volgde al snel, nadat Harm Franken een hoekschop van Daan Poos binnen kopte. Diezelfde Harm Franken zorgde niet veel later zelfs voor de 2-2 na prima voorbereidend werk van Tycho Pouwels.

Heumen had in deze fase van de wedstrijd het betere van het spel en leek helemaal terug in de race voor de overwinning. Toch ging de ploeg met een achterstand de rust in, nadat er bij een hoekschop van WVW opnieuw matig ingegrepen werd. De 3-2 viel op dus op een zeer ongelukkig moment en zou achteraf ook de beslissing in de wedstrijd blijken te zijn. Na de pauze viel er namelijk een stuk minder te beleven en lukte het Heumen niet meer om de draad van de laatste 25 minuten van voor de pauze op te pakken. De ploeg viel ver terug en moest toezien hoe WVW het initiatief greep. Al binnen een kwartier na de pauze liep de thuisploeg uit naar een 5-2 voorsprong. Eerst kreeg de spits vrije doortocht richting het Heumense doel en niet veel later werd balverlies op het middenveld door WVW vakkundig afgestraft. Uiteindelijk moest WVW de wedstrijd met een man minder uitspelen nadat een speler zijn tweede gele kaart had ontvangen. Maar ook het feit dat Heumen een man extra op het veld had, zorgde niet voor een comeback. Zelfs hele grote kansen zaten er voor Heumen niet meer in en zodoende bleef de eindstand ook staan op 5-2.

Door de nederlaag zakt Heumen op de ranglijst terug naar de middenmoot. In principe staat een volgende wedstrijd gepland voor zondag 5 december (thuis tegen AVIOS/DBV, aanvang 14.00 uur), maar gezien de recente corona-ontwikkelingen lijkt het er sterk op dat de winterstop voor Heumen al is begonnen. En gezien alle personele problemen hoeft dat op dit moment geen nadeel te zijn voor de mannen in het rood en wit.

27: 1-2 Harm Franken

31: 2-2 Harm Franken

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Rick Kersten, Glenn van Dooren, Pim Geurts, Stef Arts; Joep van Dam, Daan Poos (Thieme Sjoerdsma), Lars ter Steege; Lars Eggenhuizen (Ted Koenen), Harm Franken, Tycho Pouwels.