Heumen eenvoudig langs Batavia

6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

Na het vrije paasweekend hervatte Heumen de competitie met een thuiswedstrijd tegen Batavia. Nog niet zo heel lang geleden leed de ploeg daar haar laatste nederlaag en dus hadden de mannen iets recht te zetten. Dit lukte aardig. Mede dankzij een hattrick van Daan Poos werd Batavia eenvoudig met 5-0 aan de kant gezet.

Heumen start de wedstrijd direct goed en zoekt via combinatiespel de aanval. Dit levert al een aantal gevaarlijke momenten op en na een kleine tien minuten wordt de aanvalslust van Heumen al beloond. De sterk spelende Rick Kersten wist over de rechterflank de achterlijn te halen en bereikte met een piekfijne voorzet de vrijstaande Daan Poos, die al snel de 1-0 kon binnenkoppen. Heumen probeert na de goal gelijk door te drukken om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Joep van Dam kreeg al een kopkans uit een vrije trap van Luuk Poos, maar zag hoe de doelman zijn bal wist te keren. Niet veel later werd de marge alsnog verdubbeld. Lars ter Steege wist met een mooie steekbal Joep van Dam te bereiken, die behoudt het overzicht en stelt Rick Kersten in staat om de 2-0 aan te tekenen. Na deze aanval uit het boekje krijgt Harm Franken nog voor de pauze de kans om de wedstrijd helemaal te beslissen maar zijn inzet wordt ongelukkig door Joep van Dam uit het doel gehouden.

Het kwartiertje rust zorgde niet voor verslapping bij Heumen. Sterker nog, al na enkele minuten in de tweede helft stond de 3-0 al op het scorebord. Harm Franken verovert de bal op vijandelijke helft en weet ‘m bij Luuk Poos te krijgen. Die bedient zijn broertje Daan en ziet vervolgens hoe hij de keeper omspeelt en koelbloedig binnenschuift. Het feest voor de gebroeders Poos was hiermee nog niet voorbij. Eerst was het de beurt aan Daan Poos om zijn hattrick compleet te maken. Lars ter Steege was nu de aangever, door de bal panklaar bij de tweede paal neer te leggen. Na de 4-0 kreeg zowaar Batavia nog een kans, maar de jarige doelman Robin Tsaganos bleek op een van de weinige momenten dat hij in actie moest komen toch nog bij de les te zijn. Na deze redding was het slotakkoord voor Luuk Poos. Vanaf 25 meter weet hij de bal met een mooie lob over de Batavia-doelman te lepelen en bepaalt hij de eindstand op 5-0.

Al met al beleefde Heumen een zorgeloze middag op het zonovergoten sportpark. Enige smet op de wedstrijd was het geblesseerd uitvallen van Tycho Pouwels, die met een armbreuk het veld moest verlaten. Heumen blijft door de overwinning voor de vijfde wedstrijd op rij ongeslagen en begint nu een aardige serie neer te zetten. Hierdoor is op de ranglijst zelfs plek twee nog bereikbaar. Hiervoor moet er volgende week wel gewonnen worden van mede-subtopper WVW. Aanvang op het eigen sportpark is opnieuw 14.00 uur.

9: 1-0 Daan Poos

21: 2-0 Rick Kersten

47: 3-0 Daan Poos

65: 4-0 Daan Poos

81: 5-0 Luuk Poos

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Pim Geurts; Joep van Dam (Stef Besems), Lars ter Steege, Tycho Pouwels (Thijs van Eldijk); Daan Poos, Harm Franken, Luuk Poos.