Heumen op eigen veld onderuit tegen VVLK

VVLK 1 (zon)

31 oktober 2021 14:00

R. Ruikes

Sportpark De Toppenberg
Maasstraat 9 B
6582AR
HEUMEN
tel. 024-3583028

In de topper tegen VVLK is het Heumen niet gelukt om de punten in eigen huis te houden. Na een rustige eerste helft volgde een verhitte tweede helft waarin de bezoekers uiteindelijk met 0-2 te sterk bleken te zijn. Heumen moet hierdoor een stapje terugdoen op de ranglijst.

Door blessures ontbraken aanvoerder Huub Spanjaards en Rick Kersten in de basisopstelling van Heumen. Lars ter Steege keerde juist weer terug in het team en Stef Besems vulde het plekje in het centrum van de verdediging in. Het begin van de wedstrijd was afwachtend met beide ploegen die de kat even uit de boom wilde kijken. Pas gedurende het eerste bedrijf ontstond er wat meer ruimte op het veld. Maar door veelal verkeerde keuzes in de eindfase lukte het slechts zelden om gevaar te creëren. Het meest noemenswaardige moment was een vrije trap van Harm Franken die werd gekeerd door de doelman. Ook de rebound van Lars ter Steege werd een prooi voor de keeper.

Zo rustig als de eerste helft verliep, zo onstuimig zou het na de rust worden. Vooral VVLK kwam een stuk scherper uit de kleedkamer en nam het heft al snel in handen. Heumen had moeite de verdediging compact te houden en zag uiteindelijk hoe een vrijgelaten middenvelder de buitenspeler van VVLK kon wegsturen. Zijn voorzet werd goed ingekopt door de vrijstaande spits. Na de 0-1 zocht Heumen ook zelf wat meer de aanval. Na een goede aanval via Harm Franken kon Lars Eggenhuizen alleen op de VVLK-doelman aflopen, maar zijn inzet in de lange hoek werd goed gekeerd. Het was voor Heumen dé kans op de gelijkmaker. Dat het niet lukte werd niet veel later extra zuur, doordat VVLK na een slalom door de Heumense defensie ook de 0-2 wist te scoren.

De 0-2 zorgde er ook voor dat de wedstrijd een scherper randje kreeg. Het vuurtje werd aangestookt door een warmlopende speler van VVLK die commentaar leverde op het grensrechterswerk van Eric Poos. Hierop ontstond tumult langs de zijlijn waarbij uiteindelijk Heumen-trainer Henny Queens een rode kaart voorgeschoteld zou krijgen. En het bleef niet bij deze ene rode kaart, want ook binnen de lijnen sloeg de vlam in de pan. Met nog tien minuten op de klok werd er stevig doorgegaan op Lars ter Steege en mocht de VVLK-dader inrukken. Met een man meer kreeg Heumen de geest om – net als vorige week – alsnog een punt uit het vuur te slepen. Luuk Poos was dicht bij een doelpunt, maar zijn vrije trap werd gekeerd door de doelman. De aansluitingstreffer kwam er hierdoor niet en in de absolute slotfase kreeg VVLK zelfs nog de kans om de score uit te breiden. Thijs van Eldijk maakte een overtreding, maar wist met een prima redding de toegekende strafschop zelf te keren.

Hierdoor werd de schade voor Heumen niet groter en bleef het bij een 0-2 nederlaag. Heumen moet hierdoor even een pas op de plaats maken op de ranglijst en de aansluiting met de topploegen voorlopig laten gaan. Volgende week gaat Heumen op bezoek bij AAC-Olympia om te proberen om de aansluiting opnieuw te vinden. Aanvang is dan 14.00 uur.

80: Rode kaart VVLK

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Nicky Janssen-Bouwmeester (Ted Koenen), Stef Besems, Glenn van Dooren, Pim Geurts; Joep van Dam, Lars ter Steege (Tycho Pouwels), Daan Poos; Lars Eggenhuizen, Harm Franken, Luuk Poos.