Periodetitel voor Heumen na overwinning bij AVIOS/DBV

6626BG
ALPHEN GLD
tel. 0487-561829

Een overtuigende 0-5 overwinning op bezoek bij AVIOS/DBV was voor Heumen genoeg om de 3e  periodetitel op te eisen. Hierdoor krijgt het seizoen voor de ploeg een leuk staartje. In de nacompetitie gaat het strijden om promotie naar de 4e Klasse. SCP is hierin de eerste hindernis.

Voor Heumen mochten opnieuw dezelfde elf namen aantreden. En nadat het massaal aanwezige uitpubliek de ploeg een sfeervolle ontvangst had gegeven op het veld, toonde de mannen van Henny Queens zich scherp vanaf de start. De ploeg had duidelijk geen zin in een spannende wedstrijd en drukte de thuisploeg vanaf minuut één terug op eigen helft. De gewenste vroege voorsprong kwam er dan ook vlug. Al binnen tien minuten viel een bal van linksback Stef Arts bij de tweede paal binnen. Bij een poging de bal nog tegen te houden botste de AVIOS/DBV-doelman hard tegen de paal. Enigszins aangeslagen moest hij niet veel later toezien hoe Lars ter Steege de 0-2 binnen schoot. Heumen zat hierdoor al binnen een kwartier in een stevige zetel.

AVIOS/DBV had niet veel later terug kunnen komen in de wedstrijd, nadat Stef Arts een te korte terugspeelbal gaf. Gelukkig voor Heumen was Rick Kersten snel ter plekke en wist hij de bal nog van de lijn te halen. In het restant van de eerste helft zou Heumen niet meer in de problemen komen en kreeg het mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. Lars ter Steege treft met een schot nog de lat en Daan Poos komt net te laat om een voorzet binnen te glijden. Toch valt de beslissing nog voor de pauze. Een goede aanval van Luuk en Daan Poos eindigt bij Harm Franken, die het buitenkansje op waarde inschat en de 0-3 aantekent.

In de tweede helft opent AVIOS/DBV met een offensief waardoor Heumen even teruggedrongen wordt. Het leidt tot een aantal gevaarlijke corners en hachelijke momenten voor het doel. Nadat Heumen met een bal op de lat goed weg kwam, pakte het weer de controle over de wedstrijd. En nadat Daan Poos uit een goedlopende counter de 0-4 binnen wist te schieten, was het verzet van de thuisploeg meteen definitief gebroken. Een paar minuten later liep Heumen verder uit nadat Lars ter Steege een penalty wist te versieren en ‘m ook zelf binnen zou schieten. Hiermee was de eindstand al bepaald. Robin Tsaganos had namelijk nog een goede redding in huis op een vrije trap van de thuisploeg en invallers Michel Poos en Tycho Pouwels lukte het ook niet een extra treffer te fabriceren.

Door de overwinning eindigt Heumen op plek 4 in de competitie en – nog belangrijker – neemt het de 3e periodetitel over van SVO’68. In de derde periode verloor de ploeg namelijk maar één keer en eindigde het op plek 2. Heumen speelt nu twee keer een alles-of-niets-wedstrijd om een plek in de 4e Klasse af te dwingen. Eerst moet de ploeg voorbij SCP zien te komen. Deze wedstrijd wordt gespeeld op zondag 12 juni, aanvang 14.30 uur in Puiflijk.

8: 0-1 Stef Arts

14: 0-2 Lars ter Steege

43: 0-3 Harm Franken

51: 0-4 Daan Poos

54: 0-5 Lars ter Steege (pen.)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Rick Kersten, Nicky Janssen-Bouwmeester (Stef Besems), Huub Spanjaards, Stef Arts (Glenn van Dooren); Joep van Dam, Lars ter Steege (Thijs van Eldijk), Pim Geurts; Daan Poos, Harm Franken (Michel Poos), Luuk Poos (Tycho Pouwels).