Heumen opent seizoen met puntendeling tegen VVLK

VVLK 1 (zon)

20 september 2020 14:30

Het seizoen 2020-2021 is voor Heumen begonnen met een 1-1 gelijkspel op bezoek bij VVLK. Het was direct een goede test voor de mannen van Henny Queens, want ook van VVLK wordt een goede eindklassering verwacht.

Voor de laatste officiële wedstrijd van Heumen, moeten we terug naar maart van dit jaar. Toen werd Batavia op eigen veld verslagen en had Heumen nog altijd zicht op een plek in de top van de ranglijst. Of een goede klassering ook zou zijn gelukt, zullen we helaas nooit weten. Het coronavirus zorgde ervoor dat er niet meer gevoetbald kon worden en een half jaar later ziet de wereld er compleet anders uit. Maar toch ook weer niet.

Want wie Heumen in Leuth het veld op zag komen lopen, zal veel bekende gezichten hebben gezien. Alleen Pim Geurts en Lars Eggenhuizen maakten hun basisdebuut en voor de rest waren het de bekende namen die ook dit jaar gaan proberen bovenin mee te draaien. Wat dat betreft zijn de eerste drie wedstrijden direct een goede graadmeter. Met VVLK, DVSG en SVO’68 staan er namelijk drie teams op het menu waarvan min of meer hetzelfde wordt verwacht.

De wedstrijd startte afwachtend met twee teams die duidelijk voor elkaar gewaarschuwd zijn. Toch kreeg Heumen al snel een tegenvaller te verwerken, nadat Rick Kersten al vroeg de strijd moest staken met een enkelblessure. Ted Koenen is zijn vervanger. Langzaam maar zeker neemt Heumen het heft in handen en begint het steeds beter te voetballen. Dit leidt na ruim twintig minuten spelen tot een grote kans voor Daan Poos, die een voorzet van broer Luuk Poos net niet kan afwerken. Niet veel later krijgt ook Nicky Janssen-Bouwmeester een kans, maar zijn schot gaat naast het doel.

VVLK vecht zich na deze kansen terug in de wedstrijd en schroomt niet om daarbij af en toe de botte bijl te hanteren. Vlak voor rust krijgt de ploeg ook nog een goede mogelijkheid, maar keeper Thijs van Eldijk is bij de les en plukt de bal uit de kruising. Na de rust wordt het spel aan beide kanten steeds rommeliger. Heumen opent nog wel aardig en krijgt via Luuk Poos nog een goede schietkans. Nu is het echter de doelman van VVLK die goed oplet en de bal uit de verre hoek duikt. Na ruim een uur spelen neemt de thuisploeg plots de leiding, nadat uit een hoekschop de 1-0 wordt ingekopt.

Heumen moet noodgedwongen ook nog eens een keer extra wisselen, want ook invaller Ted Koenen moet geblesseerd van het veld. Met debutant Mitchel Hermens binnen de lijnen wordt de jacht op de gelijkmaker ingezet. En dit heeft succes, want tien minuten voor tijd glijdt Daan Poos – na goed voorbereid werk van Lars Eggenhuizen – de 1-1 binnen. Niet veel later lijkt Heumen er zelfs met de volle buit vandoor te gaan, maar Mitchel Hermens laat een grote mogelijkheid liggen door tegen de lat te schieten. In de laatste minuten ontketent ook VVLK nog een offensief om de punten in eigen huis te houden. En hoewel Heumen onder grote druk komt te staan, blijft de eindstand 1-1.

Al met al kon iedereen wel leven met de puntendeling en maakte Heumen een redelijk goede indruk. Volgende week volgt de eerste thuiswedstrijd van het seizoen en komt DVSG op bezoek. Het belooft opnieuw een interessante krachtmeting te worden op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.00 uur.

81: 1-1 Daan Poos

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Joep van Dam, Huub Spanjaards, Pim Geurts, Nicky Janssen-Bouwmeester; Rick Kersten (Ted Koenen (Mitchel Hermens)), Daan Poos, Lars ter Steege; Lars Eggenhuizen, Harm Franken, Luuk Poos.