Ruime overwinning voor Heumen tegen SCD’33

SCD '33 1 (zon)

5e klasse D

11 oktober 2020 14:00

De tweede – en voorlopig misschien wel weer de laatste – wedstrijd van het seizoen is door Heumen overtuigend gewonnen. Zonder publiek werd er op eigen veld vrij eenvoudig met 6-2 gewonnen van SCD’33. Twan Franken was de grote man met drie doelpunten.

Bij Heumen verschenen op Twan Franken na dezelfde namen in de basisformatie als enkele weken terug tegen VVLK. Vanaf de start was Heumen ook de bovenliggende partij met veel balbezit op de helft van SCD’33. Desondanks waren het toch de gasten die op voorsprong kwamen. Nadat de bal op het middenveld werd ingeleverd bij de tegenstander, maakte Joep van Dam een overtreding in het eigen strafschopgebied. De toegekende penalty werd door SCD’33 benut waardoor Heumen tegen een vroege 0-1 achterstand aankeek.

Heumen liet zich echter niet van de wijs brengen door de tegenvaller en wist de rug al snel te rechten. Na een dik kwartier schoot eerst Twan Franken de gelijkmaker binnen en niet veel later stond hij aan de basis van de 2-1. Zijn voorzet belandde namelijk bij Harm Franken die precies op tijd teruglegde voor Luuk Poos. Voor de pauze zag Heumen Nicky Janssen-Bouwmeester het veld geblesseerd verlaten, maar werd de score desondanks nog opgevoerd tot 3-1. Lars Eggenhuizen kopte een hoekschop van Luuk Poos tegen de touwen.

Na de pauze gooide Heumen het duel al snel definitief in het slot. Invaller Karsten Savelkoul kwam goed door over de linkerflank en bediende de inkomende Daan Poos die de 4-1 kon inschieten. SCD’33 koos ervoor om verder naar voren te gaan voetballen en Heumen wat eerder vast te zetten. Hierdoor moest de thuisploeg wat vaker de lange bal hanteren, maar dit bleek minstens een zo effectief wapen. Harm Franken verlengde een uittrap van Thijs van Eldijk waarnaar broer Twan Franken eenvoudig de 5-1 liet aantekenen.

In het vervolg zouden beide ploegen nog een keer weten te scoren. Eerst was het de beurt aan SCD’33 dat opnieuw dankbaar profiteerde van balverlies op het middenveld. Het slotakkoord was voor Twan Franken, die zijn hattrick compleet maakte door de 6-2 voor zijn rekening te nemen.

Normaliter zou Heumen aanstaande zondag opnieuw de wei in mogen, voor een ontmoeting met SVHA. Of deze thuiswedstrijd – aanvang 14.00 uur en wellicht wel weer te volgen via een livestream op Facebook – doorgaat is echter nog hoogst onzeker. Hou de website of Facebookpagina van SV Heumen dus goed in de gaten de komende tijd.

10: 0-1

16: 1-1 Twan Franken

21: 2-1 Luuk Poos

41: 3-1 Lars Eggenhuizen

50: 4-1 Daan Poos

66: 5-1 Twan Franken

75: 5-2

81: 6-2 Twan Franken

Opstelling Heumen: Thijs van Eldijk; Joep van Dam, Huub Spanjaards (Glenn van Dooren), Pim Geurts, Nicky Janssen-Bouwmeester (Karsten Savelkoul); Lars Eggenhuizen (Thieme Sjoerdsma), Daan Poos, Lars ter Steege; Twan Franken, Harm Franken, Luuk Poos.