Heumen met ruime cijfers voorbij WVW

WVW 1 (zon)

5e klasse D

24 november 2019 14:30

Na de soepele uitzege van vorige week, volgde er vandaag opnieuw een zorgeloze zondag voor Heumen. Op bezoek bij WVW werd vrij eenvoudig met 0-4 gewonnen. De gebroeders Franken waren bij alle Heumense doelpunten betrokken.

Bij Heumen keerde de weer fitte Alex de Best terug onder de lat. Voor de rest speelden dezelfde namen als vorige week. Sowieso vertoonde de wedstrijd veel gelijkenissen met een week eerder, toen Heumen op bezoek bij Batavia ook al voor de pauze de basis voor een gemakkelijke overwinning legde. Dat deed de ploeg deze zondag – op bezoek bij het WVW van oud-trainer Marc Peters – weer.

Vanaf de eerste minuut had Heumen het heft in handen en ging de bal redelijk soepel van voet tot voet. WVW kon daar weinig tegenover stellen en wachtte de gasten op eigen helft op. Het duurde even voordat Heumen tot grote kansen kwam, maar na ruim een kwartier was het toch raak. Karsten Savelkoul lag aan de basis van de goal, met een goede actie over de linkerflank. Eenmaal bij de achterlijn gearriveerd trok hij de bal goed terug in de zestienmeter van WVW. Hier ontstond een ouderwetse “kluts” waarbij Harm Franken de meest attente van allemaal bleek. Hij schoot binnen en zette Heumen op 0-1. Na exact een half uur werd de score verdubbeld. En opnieuw lag een verdediger aan de basis. Ditmaal was het Huub Spanjaards die vanuit de achterhoede de oversteek waagde en Twan Franken wist te vinden. Die had vervolgens een fraaie actie in huis en schoot diagonaal de 0-2 tegen de touwen.

Heumen ging ondertussen vrolijk door met het bij elkaar spelen van kansen en zag Luuk Poos en Nicky Janssen-Bouwmeester – na een prachtige aanval over vele schijven – in kansrijke positie missen. Toch werd het nog voor de pauze 0-3. Een lange bal van Tim ten Barge werd verlengd door Harm Franken en vervolgens was het Luuk Poos die de keeper omspeelde en scoorde.

Hierdoor waren de Heumense schaapjes eigenlijk al op het droge, maar moest er voor de vorm nog een helft gespeeld worden. Dit deed Heumen dan ook redelijk plichtmatig. Het sprankelende van voor de pauze was er – logischerwijs – een heel eind af en WVW was deze middag niet in staat om Heumen zenuwachtig te maken. Er zouden nog twee hoogtepunten te noteren vallen in de tweede helft. Dat was de vierde Heumense goal – Daan Poos verlengde een vrije trap waarna Twan Franken z’n tweede van de middag maakte – én dat was een knappe redding van Alex de Best, waardoor hij zijn doel schoon wist te houden. Voor de rest bestond de tweede helft vooral uit rommelig spel en veel overtredingen.

Het enige minpunt op de eenvoudige 0-4 overwinning, was het uitvallen van Lars ter Steege. Hopelijk is hij volgende week weer van de partij, als Heumen thuis speelt tegen VVLK. Een belangrijke wedstrijd, want na twee overwinningen heeft Heumen zich weer in het bovenste deel van de ranglijst gemeld. Om daar mee te blijven doen, zijn drie punten tegen VVLK noodzakelijk. Aanvang 14.00 uur.

16: 0-1 Harm Franken

30: 0-2 Twan Franken

44: 0-3 Luuk Poos

57: 0-4 Twan Franken

Opstelling Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Tim ten Barge, Huub Spanjaards, Karsten Savelkoul (Thomas Wijsman); Daan Poos, Joep van Dam (Rick Kersten), Lars ter Steege (Glenn van Dooren); Twan Franken, Harm Franken, Luuk Poos.