Heumen te sterk voor AAC-Olympia

AAC-Olympia 1 (zon)

20 oktober 2019 14:00

Op bezoek bij AAC-Olympia heeft Heumen zich gerevancheerd voor de nederlaag van vorige week. Het eerste kwartier was niet heel erg overtuigend, maar daarna pakte Heumen de zaak beter op en had het nog voor de rust de schaapjes op het droge. De 0-2 ruststand was ook de eindstand.

Vergeleken met vorige week miste Heumen de door de griep gevelde Stef Besems. Hierdoor schoof Joep van Dam door naar het middenveld en keerde Nicky Janssen-Bouwmeester terug in de basis als rechtsback. Hoewel de aanpassing minimaal was, leek Heumen toch te moeten wennen aan de nieuwe samenstelling. Het begin was ronduit matig en AAC-Olympia rook direct bloed. De thuisploeg zette Heumen onder druk en hoewel er geen grote kansen kwamen, piepte en kraakte het regelmatig bij Heumen.

Gaandeweg de eerste helft herstelde Heumen zich en kwam het beter in de wedstrijd. Na dik twintig minuten spelen gaf Twan Franken het eerste teken van leven door in kansrijke positie voorlangs te schieten. Het bleek het startschot voor een Heumens overwicht, met wederom een kans voor Twan Franken (vrije trap) en een goede kopbal van Harm Franken die gekeerd werd door de doelman. Een Heumens doelpunt hing in de lucht en niet veel later zou deze ook vallen. Na een geduldige opbouw van achteruit werd Twan Franken vrijgespeeld en hij bood Luuk Poos een bijna niet te missen kans. Luuk Poos schoof dan ook eenvoudig binnen en zette Heumen op 0-1. Onder het motto “je moet het ijzer smeden als het heet is” drukte Heumen direct door en wist het nog voor de rust de wedstrijd te beslissen. Uit een hachelijke situatie voor het doel van AAC-Olympia viel de bal voor de voeten van Twan Franken, die zich niet bedacht en zijn eerste competitietreffer voor Heumen aantekende: 0-2.

Na de rust behield Heumen het overwicht en zou het vrijwel niet meer in de problemen komen. Er waren kansen genoeg om de score verder uit te bouwen maar met name Luuk Poos had het vizier niet meer op scherp staan. Zo ging een fraaie stift – vanaf een meter of 25 – net over het doel en schoot hij niet veel later bij de tweede paal net naast het doel. Heumen had ondertussen met Thomas Wijsman, Rick Kersten en Tim ten Barge enkele frissen krachten in het veld gebracht, maar ook met hen lukte het niet meer om de score verder uit te bouwen.

Daardoor werd de 0-2 ruststand tevens de einduitslag en kon Heumen zonder al te veel problemen drie punten bijschrijven. Hierdoor staat Heumen – samen met maar liefst vier ander ploegen – op de tweede plaats op de ranglijst. Alleen SVO’68 staat – met een wedstrijd meer gespeeld – nog een plekje hoger en laat deze ploeg nu net volgende week op bezoek komen bij Heumen. Een mooie krachtmeting voor Heumen dus, op het eigen sportpark. Aanvang 14.00 uur.

35: 0-1 Luuk Poos

41: 0-2 Twan Franken

Opstelling Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren (Tim ten Barge), Karsten Savelkoul (Thomas Wijsman); Daan Poos, Joep van Dam, Harm Franken (Rick Kersten), Lars ter Steege; Luuk Poos, Twan Franken.