Heumen wint ook op bezoek bij SDOO

SDOO 1 (zon)

29 september 2019 14:00

Na de drie punten van vorige week, wist Heumen ook de tweede competitiewedstrijd in winst om te zetten. Op bezoek bij SDOO werd er – vooral dankzij de uitblinkende gebroeders Poos – redelijk eenvoudig met 0-3 gewonnen.

Op het winderige sportpak Bretagne kende Heumen – dat startte met dezelfde basisopstelling als vorige week – een voortvarende start. Heumen speelde (letterlijk) met de wind in de rug, had veel balbezit en creëerde regelmatig gevaar voor het doel van SDOO. Het was wachten op de eerste Heumense goal en die viel al na een klein kwartier spelen. Huub Spanjaards was vanuit de achterste linie meegeslopen naar voren en legde de bal met een subtiel hakje terug op Lars ter Steege. Die had de bal voor z’n linkervoet liggen en haalde verwoestend uit in de lange hoek.

Ook na de 0-1 ging Heumen vrolijk door met het stichten van gevaar. Vooral Luuk Poos had het vandaag aardig op z’n heupen en was een plaag voor de defensie van SDOO. Niet geheel toevallig had hij dan ook een belangrijk aandeel in de 0-2, slechts vijf minuten na de openingstreffer. Na een prima combinatie lanceerde Luuk Poos z’n broertje Daan Poos. Die wist het cadeau van zijn broer wel te waarderen en tikte eenvoudig de 0-2 binnen. Niet veel later had het zelfs al 0-3 kunnen staan, maar Lars ter Steege zag zijn schot op de paal belanden.

Toch zou Heumen nog voor de thee de derde treffer weten te maken. Ditmaal was het uitblinker Luuk Poos die vanaf ongeveer zestien meter vrij mocht uithalen en de bal in de bovenhoek krulde. De 0-3 betekende eigenlijk al de beslissing in de wedstrijd, want wat SDOO na de pauze ook probeerde, de Heumense defensie gaf geen krimp.

Met de wind in de rug kon de thuisploeg wat opportunistischer gaan spelen waardoor er ook voor Heumen wat ruimte ontstond in de omschakeling. Maar – net als vorige week – bleek dit nog niet het gevaarlijkste wapen van Heumen. Dit zorgde ervoor de ruststand tevens ook de eindstand zou zijn.

Door de eenvoudige overwinning blijft Heumen medekoploper. Volgende week staat er een nieuwe uitwedstrijd op het programma en gaat de ploeg op bezoek bij Batavia. Aanvang 14.00 uur.

14: 0-1  Lars ter Steege

21: 0-2 Daan Poos

43: 0-3 Luuk Poos

Opstelling Heumen: Alex de Best; Joep van Dam, Glenn van Dooren, Huub Spanjaards, Karsten Savelkoul; Daan Poos, Stef Besems (Tim ter Barge), Harm Franken, Lars ter Steege (Thomas Wijsman); Luuk Poos (Rick Kersten), Twan Franken.