Nieuwe verliespartij voor Heumen

DVSG 1 (zon)

10 november 2019 14:00

Na de nederlaag van vorige week, is Heumen opnieuw tegen een domper aangelopen. Op eigen veld werd met 2-3 verloren van DVSG. In een goede eerste helft vergat Heumen de voorsprong uit te bouwen waarna het in blessuretijd de deksel op de neus kreeg.

Heumen begon de wedstrijd zonder de in de warming-up geblesseerd afgehaakte Stef Besems. Hierdoor schoof Huub Spanjaards een linie door en kreeg Tim ten Barge last minute een plekje in de basisopstelling. In het doel stond nog steeds Robin Tsaganos ter vervanging van de geblesseerde Alex de Best. De start van Heumen was goed. Huub Spanjaards was de eerste die het doel van DVSG onder vuur nam met een schot voorlangs. Niet veel later kopte Glenn van Dooren op de paal. DVSG deed kort daarna iets terug, maar Robin Tsaganos bracht goed redding. Toch bleef Heumen de bovenliggende partij en kwam het via Daan Poos – assist Lars ter Steege – verdiend op voorsprong.

Na de 1-0 drukte Heumen door en had het alle mogelijkheid om de wedstrijd nog voor de thee in het slot te gooien. Eerst werd Twan Franken alleen voor de DVSG-doelman gezet maar hij vond het zijnet in plaats van het doel. Luttele minuten later kreeg Luuk Poos eenzelfde soort mogelijkheid, maar ook hij scoorde niet en stuitte op de doelman van DVSG. Heumen zocht daardoor met een verdiende maar magere 1-0 voorsprong de kleedkamer op.

In de tweede helft leek Heumen een tempo lager te voetballen. Er was weinig aanvalslust meer over en DVSG kroop steeds vaker uit hun schulp. Tien minuten na de pauze kwam het dan ook op gelijke hoogte nadat iemand de bal met een gelukje mee had gekregen  en van net buiten de zestienmeter diagonaal had binnengeschoten. Het werd zelfs nog erger voor Heumen want na de 1-1 werd het ook nog eens 1-2 voor de bezoekers. Opnieuw viel een bal op de rand van het strafschopgebied voor de voeten van een speler van DVSG, ditmaal werd Robin Tsaganos met een fraaie krul gepasseerd.

De achterstand maakte Heumen wakker en plots lukte het wél om een stormloop het op het Groesbeekse doel te ontketenen. Binnen een paar minuten raakte Tim ten Barge met een kopbal de lat en schoof Harm Franken een bal op de paal. Het zat Heumen niet mee en nog geen vijf minuten later kreeg ook Daan Poos nog een dot van een kans op de gelijkmaker. DVSG leek te ontsnappen, maar niet veel later bleek het geluk van de bezoekers (tijdelijk) op. Een harde vrije trap van Twan Franken verdween via de muur achter de kansloze DVSG-doelman.

Eenmaal op gelijke hoogte had Heumen nog ruim tien minuten om voor de overwinning te gaan. De ploeg bleef de aanval zoeken en kreeg via Twan Franken – vertrokken op het randje van buitenspel – nog een goede kans, maar schuin voor het doel schoof hij de bal naast. Op de counter werd ook DVSG gevaarlijk en had doelman Robin Tsaganos geluk dat een avontuurtje (en balverlies) buiten de zestienmeter niet werd afgestraft. De wedstrijd leek op een gelijkspel uit te draaien, maar op het moment dat niemand het meer verwachtte werd het alsnog 2-3 voor DVSG. Hierdoor liep Heumen een nieuwe dreun op en zakt het op de ranglijst steeds verder naar onderen.

Hoewel de tiende plek anders doet vermoeden, is er nog niet eens sprake van grote paniek. De verschillen op de ranglijst zijn dusdanig klein dat de wereld er na een paar overwinningen weer helemaal anders uit kan zien. Wel is het voor Heumen belangrijk om de zaak snel te keren. De eerste kans hiervoor komt aanstaande zondag al, wanneer Heumen op bezoek gaat naar Batavia. Aanvang 14.00 uur.

25: 1-0 Daan Poos

79: 2-2 Twan Franken

90+: 2-3

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Joep van Dam, Tim ten Barge (Nicky Janssen-Bouwmeester), Glenn van Dooren, Karsten Savelkoul; Daan Poos, Huub Spanjaards, Harm Franken (Rick Kersten), Lars ter Steege; Luuk Poos, Twan Franken.