Fijn paasweekend voor Heumen

DVSG 1 (zon)

5e klasse E

22 april 2019 14:00

Heumen heeft een bijzonder fijn paasweekend gehad. Het dubbele programma, met thuiswedstrijden tegen nummer twee AVIOS/DBV en nummer een-na-laatst DVSG leverde vier punten op.

Op zaterdagavond kwam eerst AVIOS/DBV op bezoek. De hitte drukte nog op het veld, maar daar leken de spelers geen last van te hebben. De wedstrijd kende een spetterende openingsfase waarin Heumen voortvarend van start ging. Michel Poos, speciaal voor het Paas-tweeluik opgetrommeld om enkele vakantievierende krachten te vervangen, liet zien het kunstje van het scoren nog lang niet verleerd te zijn. Al binnen vijf minuten prikte hij de 1-0 tegen de touwen. Lang kon Heumen niet van de voorsprong genieten, want ook bij AVIOS/DBV bleek een behendige spits rond te lopen die gemakkelijk scoort. Binnen tien minuten was het dan ook al 1-1.

Beide ploegen leken wat onder de indruk te zijn van deze openingsfase en besloten de boel wat meer onder controle te houden. Heumen slaagde hier bijzonder goed in en zou in het restant van de wedstrijd nog maar één kans weggeven. Dit was ook direct een beste kans, maar doelman Robin Tsaganos zag de bal tot zijn opluchting op de paal terechtkomen. Aan de andere kant was de beste kans voor Lars ter Steege, maar hij wachtte net iets te lang met uithalen waardoor het niet tot een schot op doel kwam. Heumen en AVIOS/DBV deelde hierdoor de punten met een 1-1 eindstand en in de kantine zorgde DJ Ewoud nog tot laat in de avond voor een vrolijke noot.

Twee dagen later stond Heumen opnieuw op het veld, nu met DVSG als tegenstander. En was het zaterdagavond warm, op maandagmiddag was het ronduit heet. Maar de hitte kreeg opnieuw geen vat op Heumen en net als op zaterdagavond kende de ploeg een prima start. De start was zelfs nóg beter, want na een kwartier spelen leidde Heumen al met 2-0. Michel Poos en Jawad Nejrabi zorgden voor de doelpunten en de kat leek al vroeg in het Heumense bakkie te zitten. DVSG knokte zich echter terug in de wedstrijd. Eerst vuurde de ploeg middels een vrije trap nog een waarschuwingsschot af dat werd gepakt door Robin Tsaganos. Niet veel later was het alsnog raak toen de aanvoerder van DVSG met een kopbal de 2-1 aantekende.

In de tweede helft was de start van Heumen beduidend minder dan in de eerste helft. DVSG profiteerde optimaal en kwam al snel terug tot 2-2. Na de gelijkmaker nam Heumen weer het initiatief in de wedstrijd, maar duurde het lang alvorens er grote kansen kwamen. Er was een vrije trap voor nodig om de wedstrijd te beslissen. De indraaiende bal werd door Glenn van Dooren nog net binnen de lijnen gehouden (of was de bal toch nét over de achterlijn?) en zijn voorzet kon door Jawad Nejrabi eenvoudig worden binnengelopen.

Door de 3-2 overwinning en het 1-1 gelijkspel kon Heumen in één weekend vier punten bijschrijven. Hierdoor klimt de ploeg naar plek negen op de ranglijst. Aanstaande zondag gaat de reeks thuiswedstrijden verder. Dan komt AAC-Olympia op bezoek. Aanvang 14.00 uur.

Zaterdag 20 april

Heumen – AVIOS/DBV: 1-1

4: 1-0 Michel Poos

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren (Max Janssen Reinen), Jorit Peters; Alex de Best, Jawad Nejrabi (Thijs van Eldijk); Rick Kersten, Harm Franken, Lars ter Steege; Michel Poos (Pim Buskens).

Maandag 22 april

Heumen – DVSG: 3-2

8: 1-0 Michel Poos
14: 2-0 Jawad Nejrabi
73: 3-2 Jawad Nejrabi

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Alex de Best (Glenn van Dooren), Jorit Peters; Ferdi Roelofs, Jawad Nejrabi; Rick Kersten (Max Janssen Reinen), Harm Franken, Lars ter Steege (Thijs van Eldijk); Michel Poos.