Heumen verliest van VVLK

VVLK 1 (zon)

5e klasse E

30 september 2018 14:30

Na de goede start van vorige week is Heumen er op bezoek bij VVLK niet in geslaagd om de punten mee naar huis te nemen. Vooral in de eerste helft speelde Heumen niet goed. Toch was de 2-1 nederlaag niet nodig geweest.

Ten opzichte van vorige week ontbrak bij Heumen de geschorste Bas Buskens. Zijn plek achterin werd overgenomen door Jorit Peters. Heumen kende een moeizame eerste helft en moest toezien hoe VVLK de lakens uitdeelde. Alex de Best keepte echter goed en pareerde meerdere keren op schoten van VVLK. Desondanks hing de tegentreffer in de lucht en na ruim een half uur komt de thuisploeg alsnog op voorsprong. Een middenvelder mag vrij makkelijk het veld oversteken en schiet vrij voor Alex de Best raak.

Heumen had weinig in de melk te brokkelen, maar kon de schade toch nog voor de rust herstellen. Uit een vrije trap van Stef Besems wist Jawad Nejrabi raak te koppen en zodoende kon Heumen, een tikkeltje tegen de verhouding in, met een 1-1 stand gaan rusten. Na de pauze waren de rollen omgedraaid en was het juist Heumen dat veel balbezit had en kansen wist te creëren.

Onder andere Lars ter Steege (schot over het doel) en Jawad Nejrabi (schot voorlangs) waren dicht bij de voorsprong voor Heumen. Ook Harm Franken stichtte met een vrije trap veel gevaar, maar het lukte niet om het net te vinden. En wanneer je de kansen zelf niet afmaakt, treedt de oude voetbalwet in werking en scoort de tegenstander. Zo werkt het ook in de 5e Klasse en dus nam VVLK, op dat moment tegen de verhouding in, de leiding. Balverlies op het Heumense middenveld kwam de ploeg duur te staan, want hierdoor stond een speler van VVLK plots vrij voor de keeper. In twee instanties lukte het hem om de 2-1 aan te tekenen, waardoor Heumen weer in de achtervolging moest.

Het slotoffensief leverde een paar gevaarlijke aanvallen op met hoofdrollen voor invaller Karsten Savelkoul en Harm Franken, maar opnieuw lukte het Heumen niet om te scoren. Hierdoor verliest de ploeg, waar een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven. Volgende week speelt Heumen opnieuw buiten de deur. Dan gaat de ploeg op bezoek bij Aquila. Aanvang 14.00 uur.

43: 1-1 (Jawad Nejrabi)

Opstelling Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Jorit Peters (Karsten Savelkoul); Stef Besems, Rick Kersten, (Max Janssen Reinen), Lars ter Steege; Jawad Nejrabi, Harm Franken.