Prima start voor Heumen

SVO '68 1 (zon)

5e klasse E

23 september 2018 14:00

Heumen is de competitie begonnen met een overtuigende 3-0 overwinning op SVO’68. Na een vroege voorsprong speelde de ploeg volwassen en kwam het nauwelijks meer in de problemen.

Een nieuwe hoofdtrainer (Henny Queens), een nieuwe technische staf en enkele nieuwe gezichten op het veld. Er zijn nogal wat dingen veranderd deze zomer, maar sommige dingen waren toch ook weer redelijk vertrouwd. Zo kan Heumen nog steeds leunen op een solide defensie en zo was ook te zien dat de muziek, halfweg vorig seizoen erin gekomen, nog steeds in de ploeg zit.

Ten opzichte van vorig seizoen veroverde de van de JO19 overgekomen Rick Kersten en Lars ter Steege een basisplaats. Ook nieuweling Jawad Nejrabi startte in de basisformatie, in de aanval naast Harm Franken. Opvallend was ook de Heumense doelman. Vanwege vakantie- en blessureperikelen werd er een beroep gedaan op Alex de Best. Het zou allerminst een verzwakking blijken te zijn.

Heumen kende een flitsende start van de wedstrijd en stond al binnen drie minuten op een 1-0 voorsprong. Rick Kersten gaf perfect voor en Harm Franken ging verder met waar hij vorig seizoen gebleven was; het scoren van doelpunten. De goede start kreeg twintig minuten later een passend vervolg toen Glenn van Dooren een hoekschop binnenkopte. De 2-0 stand was een ongekende weelde voor Heumen en SVO’68, vorig seizoen meestrijdend om promotie, moest verder naar voren gaan spelen. Tot veel grote kansen leidde het echter niet, behalve vlak voor rust. Heumen haalde toen opgelucht adem omdat een SVO-speler voor open goal over de bal heen maaide. Hierdoor bleef de marge met de rust twee doelpunten verschil.

Ook na de pauze bleef Heumen redelijk eenvoudig op de been. Op het kletsnatte sportpark viel op het veld niet heel veel meer te beleven, maar vanwege de voorsprong was dat voor Heumen alleen maar positief nieuws. Grote kansen waren er niet of nauwelijks totdat Bas Buskens na ruim een uur spelen alleen voor de keeper werd gezet. Zijn inzet stuitte echter op de doelman en ook de rebound voor Harm Franken ging er niet in. Heumen had de wedstrijd hier definitief in het slot moeten gooien en zag de wedstrijd vijf minuten later kantelen in Ooijs voordeel.

De warrige scheidsrechter had eerst een paar zuivere overtredingen op het middenveld laten lopen, maar was er daarna als de kippen bij om de protesterende Bas Buskens zijn tweede gele kaart voor te schotelen. Heumen moest met tien man verder maar een Ooijse stormloop bleef uit. De ploeg drong wel iets aan, maar het was juist Heumen dat uit de counter de wedstrijd besliste. Lars ter Steege werd vrijgespeeld voor het SVO-doel en rondde met zijn linkerbeen beheerst af.

De 3-0 betekende de genadeklap voor SVO’68 en een zekere drie punten voor Heumen. Al met al een perfecte kermiszondag voor de club, waarbij ook Heumen 3 (7-4) en Heumen 2 (4-0) drie punten wisten te behalen. Volgende week mag Heumen proberen deze start een passend vervolg te geven. De ploeg gaat dan op bezoek bij VVLK. Aanvang 14.30 uur.

3: 1-0 (Harm Franken)
23: 2-0 (Glenn van Dooren)
70: Rode kaart Bas Buskens (2x geel)
80: 3-0 (Lars ter Steege)

Opstelling Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Bas Buskens; Pim Buskens (Karsten Savelkoul), Stef Besems (Max Janssen Reinen), Lars ter Steege, Rick Kersten; Harm Franken, Jawad Nejrabi.